• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

هدف گذاری بانک توسعه تعاون در پرداخت ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات محقق گردید

  • کد خبر : 121459
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
هدف گذاری بانک توسعه تعاون در پرداخت ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات محقق گردید

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت هدف گذاری پرداخت ۵۰۰ هزارمیلیارد تسهیلات در سال‌جاری در بخش های مختلف اقتصادی تعاون،صنعت،کشاورزی،گردشگری،خدمات و مسکن و همچنین تسهیلات خرد حمایتی به طور ۱۰۰ درصد محقق گردیده است.

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانها اظهار داشت: حضور شکوهمند مردم عزیز ایران در پای صندوق های رای و خلق حماسه جدید در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تبریک عرض می کنم. مردم عزیز به رغم همه تبلیغات دشمن و مشکلات اقتصادی با بصیرت در صحنه حاضر شدند.
وی افزود: با حضور آقایان رضایی و البرزی ترکیب اعضای هیات مدیره بانک تکمیل تر شده است، این چشم انداز وجود دارد تا با این ترکیب مناسب هیات مدیره و هیات عامل با مجموعه ای قدرتمند، همدل، با اعتماد و دلسوز و با یک تیم قوی، با دانش، تحول گرا و با ایثار و گذشت بتوانیم تحول آفرین باشیم و در ارتقای خدمت به مردم و افزایش رفاه مردم اقدامات مناسبی صورت دهیم.
شیخ حسینی تصریح کرد: عملکرد بانک مرهون زحمات همکاران در ستاد و صف بوده است، هیات مدیره و هئیت عامل هماهنگ ، با دانش و عمل گرای بانک با برنامه ریزی، راهبری و سیاستگزاری نیز توانستند تا با تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ؛ و تلاش مستمر راهبری عملیات را به خوبی انجام دهند.
این مقام بانکی تاکید کرد: بانک توسعه نشان داده است که یکی از چابکترین و عملیاتی ترین بانکها به ویژه در انجام تکالیف در سطح شبکه بانکی است، این واقعیت به ادعا و گواه مدیران و مسئولین در استانداری ها، بدنه اجتماعی و دستگاههای اجرایی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اثبات گردیده است، البته نگاه مدیران و مسئولین اقتصادی کشور از ما که در حال اجرا هستیم گسترده تر و جامع تر است، آنها با نگاه تحلیلی عملکرد بانکها را مقایسه می کنند و قضاوت ها و اظهار نظرات آنان جامع ، همه جانبه و مبتنی بر اطلاعات دقیق است. با توجه به آمار و عملکرد؛ بانک توسعه تعاون بانک قابل اتکا و قابل اعتماد برای مردم و مسئولین است.
وی خاطر نشان کرد: آقای نعمت اله رضایی با پیشینه و تجربه مثبت در قامت مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید به عنوان مدیری با کفایت و موفق مطرح هستند که به عنوان یکی از اعضای کمیسیون هماهنگی بانکها و شورای معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واجد تجارب والایی در تصمیم سازی و تصمیم گیری هستند. آقای حمید رضا البرزی نیز با تجربه ای موفق در سمت مدیر امور اعتباری بانک منشا تحول و خدمات ارزشمند بوده اند و به عنوان معاون آقای رضایی در صندوق کارآفرینی امید نیز دورانی موفق داشته اند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: همکاران در پرداخت تسهیلات و انجام تعهدات بسیار موفق بوده اند و در تجهیز منابع و خدمات نیز ضرورت دارد ارتقای عملکرد داشته باشیم. در تلاش هستیم تا سهم بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی را ارتقا دهیم.
وی افزود: سید حسام الدین طباطبایی به عنوان مدیر کل دفتر مرکزی حراست مسئولیت را بر عهده گرفته اند، این اطمینان وجود دارد که ارکان نظارتی بانک حمایت و مراقبت لازم را بر عملیات بانک داشته باشند، ارکان نظارتی بانک سه هدف پیشگیری، صیانت از سرمایه انسانی و مبارزه با فساد را مد نظر دارند.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شعب این بانک، گفت: «اگر بهترین برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری را داشته باشیم، اما شما خوب اجرا نکنید، موفقیت به دست نمی‌آید.»
وی با بیان اینکه همکاران بانک توسعه تعاون از جان مایه می‌گذارند و در تحقق اهداف موفق بوده‌اند، اظهار داشت: «بسیاری از همکاران به خاطر فشار کار و استرس‌ها به بیماری‌های جسمی و روحی مبتلا شده‌اند و تحت درمان هستند که ما دقیقا رصد می کنیم و از سرمایه انسانی بانک به طور کامل مراقبت می کنیم.»
شیخ حسینی با تأکید بر اینکه اینها به خاطر خدمت به مردم است، تصریح کرد: «البته براساس شاخص‌های بهره‌وری، باید سهم بانک توسعه تعاون را از بازار پولی و بانکی ارتقاء دهیم.»
وی دلیل این موضوع را چنین بیان کرد: «این به دلیل تنوع خدمات اعتباری و بانکی است که از سوی بانک توسعه تعاون در بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری، محیط زیست، کشاورزی و مسکن به ذینفعان و مشتریان ارائه می‌شود.»
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه به تحقق بالای تکالیف محوله به این بانک اشاره کرد و گفت: «با توجه به عملکرد شایسته بانک در تسهیلات تکلیفی، سهم بالایی از تکالیف را مجدداً به بانک محول می‌کنند و همکاران در کنار ارائه تسهیلات متنوع و خرد،متوسط و کلان به جامعه و تعاونی ها در تجهیز و همچنین ارائه سایر ابزارهای تامین مالی توفیقات خوبی داشته اند.»
وی در خصوص هدفگذاری‌های سال ۱۴۰۲، گفت: «در حوزه مصارف و پرداخت تسهیلات در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شده که محقق شده است. در بحث کاهش npl نیز اهداف محقق شده است. در حوزه ابزارهای نوین، و بانکداری دیجیتال گامهای بلندی برداشتیم و حرکت رو به رشدی داشته‌ایم.»
شیخ حسینی با اشاره به برنامه‌های بانک توسعه تعاون برای سال ۱۴۰۳، گفت: «در سال آینده تمرکز خود را بر روی افزایش سهم بانک از شبکه بانکی، توسعه خدمات نوین و افزایش درآمدهای غیر مشاع مبتنی بر خدمات بانکی خواهیم گذاشت.»
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات توسعه ای و تکلیفی به عنوان مزیت این بانک مطرح است، برای تقویت این مزیت در تلاش هستیم از ابزارهای نوین تامین مالی با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه بهره ببریم و سهم خود را از شبکه بانکی بالا ببریم.
عملکرد ۶۴ درصدی بانک در تبصره ۱۸
در ادامه مراسم سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: با این که دور جدید تبصره ۱۸ به تازگی اجرایی شده و شبکه بانکی در آغاز راه است، بانک توسعه تعاون طی حدود سه ماه ۶۴ درصد تکلیف را اجابت نموده که به نوعی در شبکه بانکی سرآمد است.
وی افزود: کنترل مقداری ترازنامه بانکها کماکان در دستور کار بانک مرکزی است، به گفته رییس کل بانک مرکزی، هدایت اعتبار و هدفمندی تسهیلات برای حمایت از واحدهای تولیدی توصیه شده است که نقش آفرینی بانکهای توسعه ای بسیار مهم است.
نعمت اله رضایی عضو هیات مدیره بانک نیز در این مراسم گفت: بانک توسعه تعاون از بنیه کارشناسی و تخصصی مناسبی برخوردار است، همخوانی و هماهنگی خوبی میان واحدهای ستادی و اجرایی برقرار است، سهم این بانک از سرمایه در شبکه بانکی ۱.۷ درصد و از منابع در شبکه بانکی ۰.۷۶ درصد است که برنامه های افزایش منابع در حال اجرایی شدن است. این بانک به دلیل بهره مندی از نیروهای جوان در مقایسه با بانکهای قدیمی قابلیت بیشتری برای تحول دارد‌.
در ادامه حمید رضا البرزی عضو هیات مدیره گفت: شاخص های مالی و رفتار حرفه ای بانک نشان دهنده پیشرفت عملکرد طی دو سال اخیر است، ضمن که هدفگذاری متعددی برای شاخصهای بانک برای دوره های پیش رو داریم، باید به فکر جبران شکاف میان بانک و شبکه بانکی در سرانه ها باشیم، نیروهای جوان بانک می توانند نقطه اتکایی برای جهش عملکردی بانک باشند.
در این مراسم کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی گفت: مطابق رهنمودهای معاون امورتعاون وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی ،مدیر عامل واعضای هیات مدیره، بانک توسعه تعاون به عنوان بانک شتابدهنده در فضای بانکداری اجتماعی و بانکداری توسعه ای مطرح است و سه کارکرد مهم توسعه زیست بوم تعاونی کشوردرسه بعد توسعه کمی ،اجتماعی واقتصادی ، کارآمدی وتعالی عملیاتی و نوآوری درارائه خدمات ومحصولات برای بانک توسعه تعاون قابل ارائه است. بانک، بازار سرمایه و بیمه سه کانال اصلی تامین مالی اقتصاد هستند که به ویژه بانکها در قالب ابزارها و اشکال گوناگون در جهت تامین مالی پروژه ها به ایفای نقش می پردازند.‌تجهیز منابع دربانکهاطبق بانکداری بدون رباازطریق دوحوزه ،حسابهای قرض الحسنه وحسابهای وکالتی صورت می گیرد درصورتیکه تخصیص منابع درقالب سیزده عقد عملیاتی می گردد.این یعنی حضور دریک کارزاربزرگ. ازاینرو منابع مالی دراختیار مانند سربازی هستند که به جنگ می روند وباپیروزی برمی گردند بعبارتی منابع مالی خوب باید به خوب بزرگتر درزیست بوم تبدیل گردد. بعبارتی تجهیزوتخصیص درست وهدفنمد موردانتظار است.
محمد سلمانی معاون مدیر عامل در امور مالی و پشتیبانی تصریح نمود: در حال حاضر ۲.۲ درصد شعب، ۱.۹ درصد کارکنان، ۱.۷ درصد سرمایه و ۰.۷۶ درصد منابع شبکه بانکی را در اختیار داریم. در این مرحله هدفگذاری کرده ایم که منابع در سال ۱۴۰۳ به ۱۰۷ همت، درآمد غیر مشاع ۳۰ همت برسند و چکهای واگذاری نیز با رشد ۷۰ تا ۱۳۰ درصدی مواجه شوند. استانها باید به سهم خود از شبکه بانکی و سهم خود از مجموع بانک توجه نموده و در پی ارتقای سهم باشند.
در این جلسه رحمانپور مدیر امور استانها و شعب و تعدادی از مدیران ستادی به بیان مطلب پرداختند. علی وفایی، علیرضا اکبری، جلیل کرمی و محمد علی محترم مدیران شعب استانهای تهران، مازندران، خوزستان و اصفهان نیز مطالبی را مطرح نمودند.

https://tejaratava.ir/?p=121459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.