• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
مدیرعامل این بانک تشریح کرد

اقدامات شاخص و دستاوردهای بانک رفاه کارگران در دولت مردمی سیزدهم

  • کد خبر : 117210
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
اقدامات شاخص و دستاوردهای بانک رفاه کارگران در دولت مردمی سیزدهم
مدیرعامل بانک رفاه کارگران برخی از اقدامات شاخص و دستاوردهای این بانک در دولت مردمی سیزدهم را تشریح کرد.

دکتر اسماعیل للـه‌گانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بانک رفاه کارگران به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کسب رتبه دوم سودآوری در شبکه بانکی کشور را ازجمله این دستاوردها عنوان کرد و گفت: بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ این بانک رشد ۳۰۸ درصدی در شاخص “سودآوری” را تجربه کرده که بیانگر وضعیت بازدهی مطلوب دارایی‌های بانک است. 

وی افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران از مبلغ ۲۳،۳۲۶ میلیارد ریال به ۶۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این بانک در این مدت برشمرد و گفت: این افزایش سرمایه شاخص‌های مهمی نظیر کفایت سرمایه بانک رفاه کارگران را از حد استانداردهای شبکه بانکی کشور (۸ درصد) بسیار فراتر برده و به عنوان یکی از بانک‌های برتر کشور از منظر سرمایه، علاوه بر رفع محدودیت‌های قانونی همچون سقف تسهیلات و تعهدات کلان، می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی کشور حضور بسیار مؤثر و پررنگ‌تری داشته باشد.  

دکتر للـه‌گانی تصریح کرد: کسب رتبه نخست در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری در شاخص “بهره‌وری کل عوامل (TFP)”، بر اساس نتایج بیست‌وششمین رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور در سال ۱۴۰۲رتبه‌بندی (IMI-100)، یکی دیگر دستاوردهای بانک رفاه کارگران در دولت مردمی سیزدهم بوده است.  

وی افزود: این بانک در رتبه‌بندی سال گذشته نیز موفق شده بود، رتبه دوم در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و رتبه نهم در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ را در شاخص “فروش” به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) با رویکرد حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص این بانک در دولت مردمی سیزدهم نام برد و گفت: مدل تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها از طریق انتشار این اوراق، مدلی است که بانک رفاه کارگران بر مبنای بانکداری اسلامی طراحی و اجرا کرده است. از طریق این مدل که مورد تأیید حوزه علمیه قم و شورای فقهی بانک مرکزی نیز قرار گرفته است، این بانک در پروژه‌های مختلف در سطح کشور که نیاز به منابع مالی دارند، مشارکت می‌کند.

به گفته دکتر للـه‌گانی، “افتتاح دیتا سنتر بانک به عنوان مجهزترین دیتا سنتر شبکه بانکی کشور”، “کسب رتبه برتر در شاخص سریع‌ترین زمان پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های مردمی به موجب گزارش سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، “پرداخت مستمری ماهیانه به بیش از ۴ میلیون نفر از مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی”، “پرداخت بیش از ۵۹۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه غیرحضوری به مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی به مبلغ بیش از ۶۲،۰۰۰ میلیارد ریال”، “احراز هویت برخط (آنلاین) مشتریان بانک به منظور بهره‌مندی از خدمات سامانه جامع روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی” و….. از دیگر دستاوردها و اقدامات شاخص بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر بوده است. 

https://tejaratava.ir/?p=117210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.