• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

مسکن کوچک‌متراژ نیاز جامعه است

  • کد خبر : 115316
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
مسکن کوچک‌متراژ نیاز جامعه است
بیژن خطیبی کارشناس مسکن در شانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان شیراز، اظهار داشت: این دولت قول ۴ میلیونی را برای انتخابات داده است که امیدوارم دولت با موافقت جهت مسکن‌های کوچک‌مقیاس باکیفیت که در حقیقت بیشترین تمرکز را بر مشاعات ساختمان بابت تأمین نیازهای رفاهی بناها دارند، این وعده را عملی سازد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران، او در ابتدای صحبت‌های خود در اجلاس سازندگان و طراحان شیراز، با این بیان که ما به‌عنوان مهندسان و حامیان حقوق مصرف‌کننده مخالف مسکن‌های کمپی هستیم اما به‌عنوان بخشی از جامعه موافق ساختمان‌های کوچک‌مقیاس هستیم چراکه ما در کشورمان می‌خواهیم با واقعیت‌های روز جامعه زندگی کنیم.

وی در ادامه با این صحبت که سال‌ها است که گفتمان حرف را شنیدیم ولی عمل را نظاره‌گر نبودیم با نگاهی به برنامه‌های دولت‌ها و مجلس در عرصه تأمین مسکن و عدم اجرایی شدن آنها، اظهار داشت: عدم اجرایی شدن برنامه‌های دولت و مجلس نه به دلیل اینکه این نهادها نخواهند این برنامه‌ها را اجرایی کنند، بلکه دلیل این ضعف آن است که این ارگان‌ها نخواستند واقعیت جامعه را ببینند چراکه وقتی اقتصاد کشور درگیر تحریم و تورم و گرانی است چطور توقع می‌رود که خانه‌ها به فروش برسد و مردم خانه‌دار شوند.

خطیبی در ادامه با نگاهی به طرح‌هایی بر مبنای خانه‌های کوچک‌مقیاس ادامه داد: شأن مردم ما خانه‌های کوچک‌مقیاس نیست اما آیا در شأن مردم ما هست که پراید سوار شوند؟ ما باید با واقعیت جامعه روبه‌رو شویم و این واقعیت یعنی کمبود خانه برای جوانان

وی در ادامه با نگاهی به کشورهای توسعه‌یافته که با احداث خانه‌های ۳۰ تا ۴۵ متری جوانان را خانه‌دار می‌کنند وجود مسکن‌های کوچک‌مقیاس را در جهت ساماندهی به معضل مسکن در جامعه واجب دانست و گفت واقعیت‌های جامعه را ببینیم و درک کنیم.

این دولت قول ۴ میلیونی را برای انتخابات داده است که امیدوارم دولت با موافقت جهت مسکن‌های کوچک‌مقیاس باکیفیت که در حقیقت بیشترین تمرکز را بر مشاعات ساختمان بابت تأمین نیازهای رفاهی بناها دارند، این وعده را عملی سازد.

https://tejaratava.ir/?p=115316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.