• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0
مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان

نیم قرن تجربه ذوب‌آهن، صنعت فولاد کشور را شکوفا کرد

  • کد خبر : 113835
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
نیم قرن تجربه ذوب‌آهن، صنعت فولاد کشور را شکوفا کرد
مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان به مناسبت ۲۳ دی‌ماه سالروز تاسیس این مجتمع عظیم صنعتی با حضور در برنامه زنده رود سیمای مرکز اصفهان به تشریح دستاوردها و شرایط روز این شرکت پرداخت. مدیر عامل ذوب‌آهن در این برنامه با اشاره به ۵۳ سال افتخار آفرینی و حضور ذوب‌آهن در قله صنعت فولاد کشور، از تمام کارگران، مهندسین، مدیران و پیشکسوتانی که در این صنعت مهم خدمات بسیاری ارائه نمودند قدردانی کرد .

کوهی اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب تنها ۵۰۰ هزار تن فولاد در کشور تولید می‌شد که هم‌ اکنون به ۳۳ میلیون تن افزایش یافته است. ذوب‌آهن اصفهان در این افزایش تولید به عنوان مادر صنعت فولاد کشور با تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی نقش اصلی را ایفا نموده است. وی با اشاره به مشکلات آلودگی هوا برای مردم که پدیده وارونگی هوا آن را تشدید کرده است، از همه مردم این خطه عذرخواهی کرد و گفت: این شرکت در سال‌های اخیر ۳۴ پروژه مهم زیست محیطی تعریف کرده است که ۱۸ پروژه آن کامل شده و به تایید سازمان حفاظت محیط زیست نیز رسیده است و سایر پروژه‌ها نیز در حال انجام است تا با عدم آلایندگی در آب ، خاک و هوا ، رضایت مردم حاصل گردد.

وی با بیان اینکه ذوب‌آهن در اجرای پروژه‌های زیست محیطی با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارد، افزود: اخیرا در نمایشگاه ملی فولاد با جهاد دانشگاهی علم و صنعت ایران که توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌ جمهوری معرفی شد، تفاهم‌نامه ای به منظور اجرای طرح محیط زیستی بهینه‌سازی سیستم تصفیه غبار کنورتور امضا گردید و طرح‌های محیط زیستی دیگری نیز در دست اجرا قرار دارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن با اشاره به نقش پیشرانی این شرکت در توسعه کشور گفت : تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی در راستای مسئولیت اجتماعی خود به ویژه در  شرایط تحریم ، تکنولوژی و دانش فنی تولید ریل را وارد و بومی‌سازی کردند تا امروز ذوب‌آهن بتواند ریل مورد نیاز تمام پروژه‌های خط آهن کشور را تامین کند .

وی افزود : تاکنون ۱۵۰ هزار تن ریل مورد نیاز راه‌آهن سراسری کشور توسط ذوب‌آهن تامین شده و ریل متروی کلان شهرهای کشور از جمله تهران، مشهد، تبریز و اصفهان نیز توسط این مجتمع عظیم صنعتی تولید شده است. کوهی اظهار داشت : در این راستا ریل سخت نیز که در خطوط مترو کاربرد دارد برای اولین بار در ذوب‌آهن تولید شد که مطابق قرارداد، تا پایان سال جاری این نوع ریل برای متروی مشهد تولید می‌شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن به نقش پیشرانی این شرکت در توسعه صنعت ساختمان نیز اشاره کرد و گفت: ذوب‌آهن اصفهان سایزهای مختلف تیرآهن بال پهن را به عنوان یک محصول صنعتی تولید می‌کند که منجر به افزایش سرعت ساخت و ساز و افزایش ایمنی ساختمان به ویژه در برابر زلزله می‌شود .

وی افزود: این محصول قابلیت مونتاژ در شرکت و استفاده به صورت پک را در ساختمان‌سازی دارد. در این راستا در تعامل با سازمان نظام مهندسی و انجمن سازه‌های فولادی چند طرح پایلوت ساختمانی را در دست اقدام داریم . ضمن اینکه این محصول در نهضت ملی مسکن می‌تواند نقش‌آفرین باشد .

کوهی به فعالیت های باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: این باشگاه بیش از نیم قرن در رشته‌های مختلف و در سطوح ملی و بین المللی افتخار آفریده است که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تیم فوتبال ذوب‌آهن به عنوان یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر در نیم فصل اول موفق شد در بین ۵ تیم برتر قرار بگیرد که امیدوارم در نیم فصل دوم نیز اقتدار خود را به نمایش بگذارند و رضایت هواداران و مردم اصفهان را حاصل نماید.

https://tejaratava.ir/?p=113835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.