• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

اثرات اقتصادی تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان در کشور چشمگیر است

  • کد خبر : 113346
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
اثرات اقتصادی تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان در کشور چشمگیر است
علی آقا محمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور در غرفه ذوب‌آهن اصفهان از دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی شامل ریل، تیرآهن بال پهن، آرک و … بازدید و مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان نیز گزارش جامعی از دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی ارائه نمود.

محمدی در این بازدید اظهار داشت : عملیاتی شدن ساخت یک میلیون مسکن در سال که توسط دولت سیزدهم مطرح شد، نیازمند همدلی و هم‌افزایی کلیه دست اندرکاران صنعت ساختمان است که واحدهای تولید فولاد از جمله ذوب‌آهن اصفهان، آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده است .

وی افزود : باید به صنعت ساختمان همچون یک زنجیره نگاه شود اگر تنها فولادسازان و تولید کنندگان سازه‌های فولادی مانند ذوب‌آهن اصفهان همت کنند اما تامین مالی صورت نگیرد، این نهضت محقق نمی‌شود .

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت : تولید ریل در ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم یک دستاورد بزرگ بود که باعث شد توسعه حمل و نقل ریلی متوقف نشود لذا اثرات اقتصادی آن برای کشور بسیار اهمیت دارد .

مهدی کوهی در این بازدید گفت : با افتخار اعلام می‌کنم به همت اندیشه پویا، تجربه و توانمندی همکاران عزیزم در ذوب‌آهن اصفهان ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات خط تولید کارخانه بومی‌سازی شده است و همچنین در کارگاه‌های ساخت این شرکت قطعات و تجهیزات صنایع سیمان، فولاد و … کشور نیز ساخته می‌شود.

وی در ادامه به تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان پرداخت و افزود : این مجتمع عظیم صنعتی با تولید ریل در عرصه بومی‌سازی کشور سنگ تمام گذاشت و تنها تولید کننده این محصول استراتژیک در غرب آسیا به شمار می‌رود.

کوهی اضافه کرد : تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار تن از این محصول استراتژیک در متروی کلان شهرها و راه آهن سراسری نصب شده است و قراردادهای مختلف برای تولید این محصول تولیدی مطابق با استاندارد جهانی داریم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین در خصوص نقش آفرینی ذوب‌آهن اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت : تولید تیرآهن بال پهن در ذوب‌آهن پازل ساختمان‌سازی ایمن را در ایران تکمیل کرد محصولی که از جمله مزایای آن می‌توان به تسریع در ساخت‌ساز، افزایش فضای مفید ساختمان، کاهش قیممت تمام شده، حافظ محیط زیست و … اشاره نمود.

کوهی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان از تولید محصولات سنتی عبور کرده و در برنامه تحولی خودش تولید محصولات صنعتی و آلیاژی را قرار داده است، ادامه داد : مقام معظم رهبری همواره به مقوله تامین مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان تاکید فراوانی دارند و ذوب‌آهن اصفهان در راستای عملیاتی نمودن منویات رهبر معظم انقلاب با تولید تیرآهن بال پهن آمادگی خود را برای تامین نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام نموده است. در یک جمله می‌توانم بگویم ذوب‌آهن اصفهان با تولید ریل و تیرآهن بال پهن در عرصه توسعه و آبادانی کشور عزیزمان خوش درخشیده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بیان کرد : در حال انعقاد قرارداد با ایمیدرو و وزارت راه هستیم تا مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات فولادی را دریافت نماییم تا رشد تولید وتنوع محصول را در این مجتمع عظیم صنعتی بیش از گذشته توسعه دهیم .

شایان ذکر است  در این رویداد ملی که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و سازمان ایمیدرو در حال برگزاری است، شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی کشور همانند:  ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان ، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ، معدنی و صنعتی چادرملو ، هلدینگ میدکو،  هلدینگ صنایع و معادن ماهان، گهرزمین، فولاد هرمزگان،  آهن و فولاد ارفع، فولاد آلیاژی ایران ، سنگ آهن مرکزی ایران، اپال پارسیان، صبا فولاد خلیج فارس، فولاد اکسین، جهان فولاد کرمانشاه و… حضور دارند و به ارائه نیازها و فرصت‌‌های بومی‌سازی و ساخت داخل و همچنین نیازهای فناورانه در زنجیره آهن و فولاد می‌پردازند.

گفتنی است رویکرد نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد که تا ۲۱ دی‌ماه ادامه خواهد داشت ، توسعه تکنولوژی، انتقال دانش فنی، بهم‌‌رسانی نیازها و فرصت‌‌های بومی‌سازی و ساخت داخل و حمایت از سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

https://tejaratava.ir/?p=113346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.