• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

سطح پوشش پتروفن به بیش از ۵۰ درصد صنعت پتروشیمی کشور رسید/ پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان پاداش نوآوری

  • کد خبر : 109004
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۵۵
سطح پوشش پتروفن به بیش از ۵۰ درصد صنعت پتروشیمی کشور رسید/ پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان پاداش نوآوری
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: سطح پوشش رویداد پتروفن ۱۴۰۲، به بیش از ۵۰ درصد صنعت پتروشیمی رسیده و امید می‌رود این رویداد را برای کل صنعت اجرایی کنیم.


به گزارش تجارت آوا به نقل از ستاد خبری رویداد پتروفن‌۱۴۰۲، حسن نشان‌زاده امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه) در آیین اختتامیه رویداد پتروفن ۱۴۰۲ که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به حضور فعال زیست بوم دانش‌بنیان کشور در کنار صنعت راهبردی پتروشیمی اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری به منظور توسعه پایدار اقتصاد کشور، بر این باور هستیم که رویداد پتروفن نقش کلیدی به منظور تعامل سازنده با زیست‌بوم فناور کشور ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه رویداد پتروفن با محوریت هلدینگ خلیج فارس برگزار شده و سعی بر این است که انتفاع حداکثری از توان متخصصان نخبه کشوری حاصل شود، افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد نسبت به پارسال افزایش ۳.۵ برابری داشته است به نحوی که در این سه روز بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در این رویداد حضور فعال داشتند و ۲۴۷۴ نفر در سامانه رویداد پتروفن ثبت نام کرده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: شناسایی ۲۳۰ نیاز فناورانه شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس، برگزاری بیش از ۳۰۰ جلسه B۲B و نشست‌های تخصصی درباره نقش نوآوری و فناوری در توسعه صنعت پتروشیمی از جمله دستاوردهای مهم این رویداد بوده است.
نشان‌زاده، هدف اساسی رویداد پتروفن را ایجاد فرهنگ خودباوری، تحول‌گرایی و تعامل حداکثری با صاحبان دانش در دنیا و تغییر نگرش وابستگی فناورانه به کشورهای خارجی و خلق ارزش افزوده با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برشمرد.
وی تأکید کرد: اعتقاد هلدینگ خلیج فارس این است که نیازهای فناورانه صنایع پتروشیمیایی کشور از این مسیر رویدادها و با اتکا به توانمندی‌های شرکت‌های داخلی مرتفع شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد پتروفن ۱۴۰۲ درباره جایزه نوآوری در صنعت پتروشیمی که در اختتامیه این رویداد اهدا می‌شود، گفت: این جایزه نقش اساسی در خصوص تعامل و اندیشه شرکت‌های پتروشیمی کشور دارد.
نشان‌زاده افزود: ۴۰ مجموعه صنعتی در این مسابقه شرکت کرده‌اند که طی سه ماه مورد ارزیابی تیم‌های کارشناسی قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه نتایج ارزیابی در ۱۰ حوزه تخصصی ارائه می‌شود، ادامه داد: در جریان روند ارزیابی شرکت‌ها، پنج تیم پنج نفره ارزیاب با بیش از ۵۵۰ نفر ساعت ارزیابی را انجام داده‌اند.
به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ارزیابی شرکت‌ها از جنس ممیزی نبوده بلکه تلاش بر این بوده که با ایجاد بستر تعاملی دوستانه و سازنده، اقدام‌های نوآورانه و درخشان شرکت‌های حاضر در جایزه نوآوری پتروفن شناسایی و به اطلاع سایر اعضای زیست بوم پتروشیمی کشور شود.
نشان‌زاده، رمز دستیابی به دستاوردهای برجسته و درخشان اقتصادی و صنعتی و شکوفایی ملی را در گرو اتحاد همه جانبه، برنامه‌ریزی برای آینده و تلاش و رقابت سازنده همه ارکان علمی کشور دانست.
وی ادامه داد: سطح پوشش رویداد پتروفن ۱۴۰۲ به بیش از ۵۰ درصد صنعت پتروشیمی رسیده و امید می‌رود این رویداد را برای کل صنعت اجرایی کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: رصد و پوشش نتایج ارزیابی نشان از آن دارد که با کاهش هزینه عملیاتی، استمرار تولید، ساخت داخل، فناوری‌های نوین، جلوگیری از ارزبری، کاهش آلاینده‌ها، توسعه سهم بازار، جایگزی واردات توانسته‌ایم با این مهم بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در یک سال خلق ارزش داشته باشیم.
نشان‌زاده، ایجاد نظم و انسجام سازمانی در زمینه نوآوری را از جمله دستاوردهای پتروفن عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۰ میلیارد تومان پاداش نوآوری پرداخت شده که نشان از عزم جدی مدیران دارد.
وی در پایان گفت: برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و تفکر و تلاش تعقل داشته باشید و در اجرا جهادی و انقلابی عمل کنید که شاهد دستاوردهای مطلوب باشیم.

https://tejaratava.ir/?p=109004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.