• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0
مدیرعامل پتروشیمی لردگان:

تغییر قیمت گاز در ۵ ماه ابتدایی سال به ۷ هزار تومان را نپذیرفته‌ایم

  • کد خبر : 107049
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
تغییر قیمت گاز در ۵ ماه ابتدایی سال به ۷ هزار تومان را نپذیرفته‌ایم
محسن محمودی گفت: تغییر قیمت گاز در ۵ ماه ابتدایی سال به ۷ هزار تومان را نپذیرفته‌ایم چرا که تمام برنامه‌ریزی ها با قیمت فرموله بوده و امیدواریم قیمت گاز حداقل عطف به ماسبق پیش از آن مصوبه ۷ هزار تومانی نشود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی لردگان محسن محمودی مدیرعامل پتروشیمی لردگان در نشست خبری امروز خود در خصوص شرایط لردگان گفت:  ۹۰ درصد کارکنان این شرکت بومی منطقه هستند.

محمودی درمورد تاثیر قطعی گاز بر روند تولید گفت: درحال حاضر کمپرسور دی اکسید کربن تا ظرفیت ۸۵ درصد در حال کار است و اگر با قطعی گاز در زمستان رو‌به‌رو شدیم، ظرفیت آن به ۹۵ درصد می‌رسد و در صدد هستیم که کمپرسوری از چین وارد کنیم که ظرفیت ۱۱۰ درصدی داشته باشد که هیچ زمانی خط تولید از کار نیفتد و به اهداف تولیدی خود برسیم.

وی با اشاره به بدهی شرکت گفت:در سال ۹۷، مجتمع با ۸۵۰ میلیون یورو بدهی تحویل مدیریت جدید شد که تا امروز ۳۰۰ میلیون یورو از بدهی‌ها پرداخت شده است.به گفته او لردگان اولین شرکت بورسی بود که فاینانس چین را پرداخت کرد و با مساعدت بانک‌های داخلی توانست قسمتی از این بدهی را تبدیل به ریال کرده و تخفیف بگیرد.

مدیرعامل لردگان ادامه داد: ۲۵۰ میلیون یورو دیگر بدهی ارزی به خلیج فارس است که بابت سود ۲۵ درصدی آن به مشکل خوردیم و شکایتی تنظیم کردیم و به دنبال آن هستیم که این بدهی را نیز تبدیل به ریال کنیم.

محمودی درخصوص بدهی خود به گاز گفت: در حال حاضر ۲ همت برای گاز بدهی داریم اما قضیه اینجاست که ۲.۶ همت هم از دولت طلبکاریم. این در حالی است که بدهی پتروشیمی از لردگان مربوط به سال ۹۹ بوده و قطعا ارزش این نقدینگی در آن زمان حتی اگر امروز هم پرداخت شود، با امروز قابل مقایسه نیست.

او همچنین عنوان کرد: تغییر قیمت گاز در ۵ ماه ابتدایی سال به ۷ هزار تومان را نپذیرفته‌ایم چرا که تمام برنامه‌ریزی ها با قیمت فرموله بوده و امیدواریم قیمت گاز حداقل عطف به ماسبق پیش از آن مصوبه ۷ هزار تومانی نشود. مصوبه ۷ هزار تومانی تنها یک ماه و ۲۰ روز صلاحیت داشته، اما اکنون نامه پایانی برای قیمت گاز تمامی ۵ ماه ابتدایی سال را با نرخ ۷ هزار تومان حساب کرده‌اند.

وی در ادامه این نشست عنوان کرد: نرخ آب از ۳۵۰۰ تومان در یک جهش به ۳۵ هزار تومان رسیده که در آن حوزه نیز چالش‌هایی وجود دارد که درصدد حل آن هستیم.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان در خصوص ظرفیت تولید گفت: مجموع تولید پتروشیمی تا امروز ۸۰۰ هزار تن بوده که معادل کل تولید سال گذشته است، بنابراین در ۴ ماه پایانی هر چه تولید کنیم، افزایش تولید است و امیدواریم در این ماه‌های پایانی بتوانی یک میلیون تن را رد کنیم. در حال حاضر ۳۰۰ تن آمونیاک و ۵۰۰ تن اوره تولید شده است.

محمودی با بیان این موضع که میانگین ماهی ۷۵ هزار تن تولید میکنیم، گفت: ۱۵ هزار تن را به جهاد کشاورزی می‌دهیم و مابقی صادرات می‌شود.

وی در خصوص هزینه حمل محصولات نیز گفت: برای هر تن حدود ۲۵ دلار هزینه برای رسیدن محصول به بندر است.

https://tejaratava.ir/?p=107049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.