• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
افتخاری دیگر برای جامعه نخبگان شرکت ملی حفاری ایران

ارائه مقاله تخصصی در بزرگترین کنفرانس فنی تخصصی انرژی در کشور امارات (ADIPEC)

  • کد خبر : 105417
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
ارائه مقاله تخصصی در بزرگترین کنفرانس فنی تخصصی انرژی در کشور امارات (ADIPEC)
سرپرست تعبیر و تفسیر نمودارهای پتروفیزیکی شرکت ملی حفاری ایران با ارائه مقاله ای تحت عنوان " مقایسه ای بین خروجی شبکه‌های عصبی و الگوریتم ردیابی مورچه، در شناسایی گسل‌ها و شکستگی‌ها” در بزرگترین کنفرانس فنی تخصصی انرژی در امارات (ADIPEC)؛ برای این شرکت افتخاری دیگر به ارمغان آورد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری مقاله تخصصی
A Comparison Between ANNs and Ant Tracking Outputs for Fault and Fracture Detection
در این کنفرانس که به صورت سالانه توسط انجمن مهندسین نفت (Society of Petroleum Engineers, SPE) همزمان با نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ابوظبی (Abu Dhabi International Petroleum Exhibition and Conference) برگزار و مطرح ترین شرکت های نفتی دنیا و متخصصان در زمینه های مرتبط مشارکت دارند‌، ارائه گردید.

رضا محمدی در توضیح مختصر در این باره گفت: مقاله وی در پنل کاربرد هوش مصنوعی در علوم زمین (AI in Geoscience) ارائه و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت شکستگی ها و گسل ها در مباحث اکتشاف، حفاری و بهره برداری از میادین نفت و گاز، با استفاده از دو نوع شبکه عصبی و الگوریتم Ant tracking (که برگرفته از مسیریابی مورچه ها در یافتن غذاست) به شناسایی شکستگی ها و گسل ها پرداخته و نتایج با یکدیگر مقایسه گردید که بیانگر موفقیت یکی از انواع شبکه های عصبی (نظارت شده) در شناسایی دقیق تر و سریع تر گسل ها و شکستگی ها بوده است.

محمدی با ۱۲ سال سابقه کاری در شرکت ملی حفاری ایران از کارمندان نخبه و دانشجوی دکتری مهندسی نفت دانشکده فنی دانشگاه تهران است که پیش از این چندین مقاله بین المللی و دو عنوان کتاب “کاربرد شبکه های عصبی مصنوعی در مهندسی نفت” و “نمودارگیری کاربردی” را به رشته تحریر درآورده است.

https://tejaratava.ir/?p=105417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.