• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
توسط یکی از متخصصان مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران انجام شد

تعمیر و کالیبره کردن هشت تجهیز پرکاربرد آزمایشگاهی ابزار دقیق

  • کد خبر : 100251
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تعمیر و کالیبره کردن هشت تجهیز پرکاربرد آزمایشگاهی ابزار دقیق
توسط یکی از متخصصان مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران و با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های درون سازمانی هشت تجهیز پر کاربرد آزمایشگاهی تعمیر و کالیبره شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مصطفی مزرعه فرد درباره اقدامات صورت گرفته در این زمینه توضیح داد: با توجه به تخصصی و کاربردی بودن تعدادی از تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با سیال حفاری برای تعیین اندازه گیری وزن و PH و همچنین پرهزینه بودن تعمیر، بازسازی و کالیبره کردن آنها، مکانی تحت عنوان آزمایشگاه و بازسازی تجهیزات سیالات در حوزه این مدیریت ایجاد گردید.

وی دستگاه ویجی متر(viscometer)، دستگاه سنجش مقاومت الکتریکی سیال (stabilytester)، ترازوی سیال(mud balance)، ترازوی دیجیتال(Digitalbalance)، دستگاه عصاره گیری سیال تحت فشار و دمای بالا(HPHT)، پی اچ متر(PH meter)، میکسر آزمایشگاهی(Laborutary mixer) و کوره الکتریکی (Retort kit) را از جمله این تجهیزات برشمرد که در حین عملیات حفاری چاه های نفت و گاز و گردش سیال حفاری در چاه، برای کنترل و اندازه گیری خواص سیال حفاری کاربرد دارند.

مزرعه فرد با بیان اینکه از دیگر کاربردهای تجهیزات پیش گفته می توان به عصاره گیری از سیال حفاری، تعیین PH سیالات معمولی و پایه روغنی، گرفتن وزن سیال روی مخازن و …. اشاره داشت ، افزود: سیال حفاری مخلوطی از ترکیبات شیمیایی و طبیعی می باشد که جهت روان ‌سازی و خنک کردن مته حفاری، پاک‌ سازی چاه، کنترل فشار چاه و بهبود عملکرد ابزار درون چاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

این آزمایشگر مدیریت سیالات شرکت اظهارکرد: حداکثر زمان تعمیر و کالیبره کردن این تجهیزات در شرکت بستگی به تجهیز در مدت سه روز یا یک هفته محقق شد که افزون بر مزیت کاهش هزینه ها و زمان توقف تجهیز نسبت به برون سپاری، این اقدام سهم بسزایی در پشتیبانی از عملیات حفاری داشته است.

https://tejaratava.ir/?p=100251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.