• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8
برای اولین بار در کشور رقم خورد؛

رونمایی از طرح اتحاد بیمه و بورس

  • کد خبر : 21997
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
رونمایی از طرح اتحاد بیمه و بورس
از طرح اتحاد بیمه و بورس با همکاری شرکت بیمه باران و سبدگردان آرمان اقتصاد با حضور علیرضا هادی و احمد اتحادپور، مدیران عامل رونمایی شد.

به گزارش روزنامه تجارت، علیرضا هادی مدیرعامل شرکت بیمه باران در مراسم رونمایی طرح اتحاد بیمه و بورس گفت: این طرح با ابتکار شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد و شرکت بیمه باران شکل گرفته است که گام جدیدی برای جذب مشتریان در بازار بیمه های زندگی است، البته در این طرح بیمه زندگی را باید برای زندگی خواست چیزی که قبلاً دیده شده بود بعد از زندگی است همین موضوع جذابیت خاصی برای بیمه‌گذاران ایجاد کرده است، بیمه باران با ورود خود جنبه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را مد نظر قرار داده و با تجربه گذشته به واسطه داشتن بیمه ترنم باران که به شرط زندگی است با استقبال خوبی مواجه شده و در جامعه تقاضای خوبی هم داشته است.

مدیرعامل بیمه باران ادامه داد: در این طرح بیمه ها به گونه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند که سرمایه بیمه‌گذار حفظ شود و آنها نیز سود مناسبی داشته باشند شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد که در سراسر کشور موقعیت و شعب خوبی دارد این فرصت را ایجاد می کند که بیمه گذاران بتوانند از این موقعیت مناسب استفاده کنند.

علیرضا هادی گفت: این طرح یک همکاری بسیار خوب بین دو بخش بیمه و بورس است که می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد و بازدهی خوبی داشته باشد البته امیدواریم روز به روز محصول خود را ارتقا دهیم و بتوانیم منشاء برکت و توسعه بیمه کشور باشیم، چون همانگونه که می دانید بیمه‌ها در جهان عامل اصلی جمع آوری منابع مالی، پس انداز و سرمایه گذاری مردم هستند.

وی با بیان اینکه این طرح با ابتکار سبدگردان آرمان اقتصاد و بیمه باران شکل گرفت و گام جدید برای جذب مشتریان جدید در بازار با بیمه زندگی است اظهار داشت : ما سهام را بیمه نمی کنیم اما بواسطه بیمه زندگی بیمه باران که به شرط حیات است کسانی که پوشش بیمه ای برای فوت را نیاز ندارند و به دنبال سرمایه گذاری و پس انداز هستند به شرط حیات آن را مهیا می کند.

براساس مقررات بیمه مرکزی شرکت‌هایی که متولی جمع آوری و پس انداز و بیمه خرد هستند ضمن حفظ ارزش سرمایه سرمایه گذاران باید از منافع سرمایه‌گذاری شرکت نیز منتفع شوند.

اگر فردی به واسطه بیمه زندگی سرمایه گذاری را به شرکت بیمه واگذار کند تضمین می شود به دلیل اینکه شرکت بیمه هم در بورس و هم در بانک، صندوق ها و طرح های مشارکتی فعالیت دارد. شاید در بورس فعلا آینده ای موجود نباشد اما در طرح های مشارکتی دست ما بسته نیست.

از نظر پرداخت حق بیمه هیچ محدودیتی در این طرح وجود ندارد و بسته به توان افراد دارد همچنین نرخ تضمین در بیمه نامه‌های کوتاه مدت یک تا ۵ ساله متفاوت است، بر این اساس نرخ تضمین یک ساله ۱۰ درصد، دو ساله ۱۱ درصد، سه ساله ۱۳ درصد، ۴ ساله ۱۴ درصد، ۵ ساله ۱۵ درصد است.

هادی بیان کرد: بیمه ترنم باران که به عنوان بیمه زندگی به شرط حیات عرضه شد با استقبال جامعه مواجه شده است و بیمه باران در جهت حفظ حقوق مشتریان، گزارش‌های مستمر عملیات سرمایه‌گذاری شرکت هر سه ماه منتشر شد و هر ۶ ماه یکبار در ذخایر ریاضی بیمه اعمال می کند.

در ادامه این مراسم احمد اتحادپور مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد گفت: سبدگردان آرمان اقتصاد در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد و از سال ۱۳۹۷ من وارد این مجموعه شدم این مجموعه بزرگترین شرکت از نظر کدهای ورودی است. هدف مراسم امروز اتحاد بورس و بیمه برای پوشش ریسک ها به مشتریان بوده است.

مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد ادامه داد: در دو سه سال قبل که بازار بورس موقعیت بسیار خوبی داشت منافع خوبی عاید مردم شد، اما متاسفانه در نیمه دوم سال ۹۹ با توجه به موقعیت نامناسب بورس برخی افراد غیرحرفه‌ای منابع خود را از دست دادند حتی افراد حرفه ای نیز بخشی از منافع خود را از دست دادند. بنابراین مردم به داشتن سبد بیمه‌ای روی آوردند که زیان نکنند به همین دلیل این شرکت با بیمه وارد همکاری شد که باعث می‌شود مردم از نوسانات بورس نیز منتفع شوند و اگر کاهشی بود زیانی متوجه آنها نشود البته این مجموعه در بازارهای دیگر نیز ورود خواهد کرد.

https://tejaratava.ir/?p=21997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.