• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6
حسین آمیلی نماینده تام الاختیار عنوان کرد:

تمام حقوق کارگران نیشکر هفت تپه پرداخت شده است

  • کد خبر : 25739
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۴:۲۶
تمام حقوق کارگران نیشکر هفت تپه پرداخت شده است
نماینده تام الاختیار شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: ما تمام حقوق کارگران را داده‌ایم و حتی متوسط اضافه کاری نیز به آنها پرداخت شده از طرفی حقوق زمان اعتصابات نیز به آنها داده شده است.




به گزارش تجارت آوا، مدیران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، آقایان احسان الله اسدبیگی رئیس هلدینگ آریاک، امیرحسین اسدبیگی رئیس هیئت مدیره هلدینگ آریاک و آقای حسین آمیلی نماینده تام الاختیار اجرایی در نشست خبری به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت های انجام شده این شرکت پرداختند.
حسین آمیلی نماینده تام الاختیار شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در این جلسه گفت: از سال ۱۳۷۸ شرکت هفت تپه زیان‌ده بوده و نمی‌توانست سودآور باشد، اگر بخواهیم به سود دهی برسد باید پتانسیلهای بالفعل این شرکت را به بالقوه تبدیل کنیم و طرح‌هایی را که در نظر گرفته شده اجرا کنیم و حتی قرار بود برای سال ۱۴۰۰ به نقطه سربه‌سر برسیم و اگر امسال آب تامین می‌شد این اتفاق می‌افتاد، اما نخواستند اینگونه شود.
وی در خصوص حقوق کارگران گفت: ما تمام حقوق کارگران را پرداخت کرده ایم همچنین متوسط اضافه کاری نیز به آنها داده شده و حتی حقوق زمان اعتصابات را نیز به آنها داده ایم از طرفی باید بگویم مبلغ حقوق آنها نیز طبق قانون پرداخت شده است.
حسین آمیلی ادامه داد: اسدبیگی ها زحمات فراوانی برای این شرکت کشیده‌اند و باید بگویم برخورد با اسدبیگی ها برخورد با سرمایه است که موجب فرار سرمایه می شود.

در ادامه این نشست آقای احسان الله اسدبیگی رئیس هلدینگ آریاک نیز گفت: هفت تپه مثل سایر بخش‌های اقتصادی کشور تابع مسائلی است که اتفاق می افتد و باید بگویم این شرکت میدان تاخت و تاز سیاسی شده است. البته کارنامه زمان دولتی و خصوصی آن کاملا مشخص است و دارای اسناد و مدارک خاص خود می باشد که باید به رویت حسابرسی برسد.
رئیس هلدینگ آریاک ادامه داد: اگر تضمین باشد و بگذارند کار کنیم آن چیزی که در توان ماست اجرا خواهیم کرد. امروز حقوق های عقب افتاده به روز شده و کاملاً روشن است که آن زمانی که دولتی بود چه وضعیتی داشت و امروز چگونه است.
احسان الله اسدبیگی در مورد وضعیت شرکت گفت: این کارخانه با سابقه ۶۰ ساله طبق ماده ۴۱ ، کارخانه ورشکسته بوده که آن زمان ۸۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشته است البته امروز وضعیت مناسبی دارد. باید بگویم ما باید کار کنیم که مملکت را نجات دهیم. البته ما نمی توانیم تضمین بدهیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد یک سری مسائلی در کشور وجود دارد که خارج از اختیارات ماست ولی اگر کمک کنند نتیجه خوبی خواهیم گرفت.
وی در مورد اخبار رسانه های بیگانه گفت: مسائل هفت تپه در روال مناسبی است و باید بگویم اخباری که خوراک رسانه‌های بیگانه شده توسط کسانی ایجاد می‌شود که منافع آنها قطع شده است. یعنی بدهی هایی که ایجاد شده به واقع از بیت المال رفته و ما با تلاش خود آنها را قطع کرده ایم. برای روشن شدن این موضوع باید به پرونده موسسات اقتصادی نگاه دقیق شود و پرونده زمان دولتی و خصوصی آنها با هم مقایسه گردد.
احسان الله اسدبیگی در خصوص کارگران زحمت کش کارخانه و وضعیت کاری آنها گفت: قبل از زمان انتقال حدود ۲۲۰۰ نفر نیروی مازاد را بدون ضابطه قانونی وارد شرکت کرده‌اند ما برای برون رفت از این موضوع، چون از برج ۸ تا ۱۲ کار نیشکر وجود دارد باید طرحی را پیاده می‌کردیم به نام طرح چغندرقند و آن را توسعه می‌دادیم تا زمانی که نیشکر تمام شد چغندرقند تولید شود و نیروهای مازاد به صورت چرخشی مشغول کار باشند. ولی متاسفانه سیاست بازی ها نگذاشت و از این کار جلوگیری کردند و اجازه ورود دستگاه‌های مورد نیاز ما را ندادند.

در ادامه این نشست آقای امیرحسین اسدبیگی رئیس هیئت مدیره هلدینگ آریا نیز گفت: معمولاً کسی که جایی را می‌خرد به صورت‌های مالی مراجعه می‌کند و برنامه ۵ ساله برای خود تدوین می‌کند. ما زمانی که شرکت را خریدیم سهام آن را ۴۴۴ میلیارد تومان و بدهی آن را ۸۰۰ میلیارد تومان خریداری کردیم ولی متاسفانه دیدیم ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی آن داخل صورتهای مالی نیامده است یعنی ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی داشته که به ما نگفتند.
امیرحسین اسدبیگی افزود: در زمان واگذاری به ما گفتند شرکت ۲۵۰۰ نفر کارگر دارد و وقتی وارد هفت تپه شدیم ملاحظه شد که در زمان جابجایی مدیران منطقه ۲۲۰۰ نفر کارگر را بدون ضابطه وارد شرکت کرده‌اند. ما به ناچار برای برون رفت ۱۶ طرح را در شرکت تعریف کردیم که نیروهای مازاد را مشغول به کار کنیم.
رئیس هیئت مدیره هلدینگ آریا در مورد برنامه شرکت گفت: حتی امسال برنامه داشتیم ۵ هزار هکتار به کشت اضافه کنیم و مجموع را به ۱۳ هزار هکتار برسانیم. ولی متاسفانه آب هفت تپه را از دو ماه پیش قطع کردند البته به تازگی سه روز است با ۳۰ درصد کاهش آن را راه انداختند و این موضوع یک چیزی حدود ۲۰ درصد به محصولات ما ضربه وارد کرد و آنها را از بین برد. اگر این موضوع حل نشود شرکت زیان ده باقی می‌ماند و طرح‌های توسعه برای سوددهی پاسخ نمی دهد.
وی ادامه داد: اگر با ما کار نداشته باشند و اجازه دهند کارمان را انجام دهیم تا سال آینده حتی می‌توانیم ۳۰۰۰ شغل جدید ایجاد کنیم. متاسفانه از ما حمایت نکردند و امنیت برای ما ایجاد نکردند باید بگویم دست‌های پشت پرده نمی‌گذارند هفت‌تپه رشد کند.

https://tejaratava.ir/?p=25739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.