• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده در شهر آفتاب

  • کد خبر : 97369
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده در شهر آفتاب
اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران از ۷ تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ با حضور ۹۰ شرکت در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.


علیرضا ملاحتی – نشست خبری این نمایشگاه با حضور دبیر کانون سراسری انجمن صنفی بتن آماده، رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران، مشاور عالی کانون سراسری بتن آماده، رییس کمیته فنی کانون سراسری بتن آماده، رییس هیات مدیره انبوه سازان تهران، مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی کشور، مدیرعامل شرکت فرجاد تجارت مجری نمایشگاه و دیگر فعالان این حوزه برگزار شد.
محمد حلاجیان مجری برگزارکننده نمایشگاه و مدیرعامل شرکت فرجاد تجارت در این نشست خبری گفت: صنعت بتن کشور با توجه به اهمیت بسزایی که دارد تاکنون به شکل یه رویداد نمایشگاهی معرفی نشده بود. با توجه به اینکه اولین دوره نمایشگاه بتن آماده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد نمره قابل قبولی برای حضور مجموعه‌ها از سراسر کشور خواهد گرفت.
وی ادامه داد: این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۹ هزار مترمربع باحضور ۹۰ شرکت برگزار می‌شود. گروه‌های کالایی زنجیره تامین و زنجیره ارزش صنعت بتن آماده کشور در این نمایشگاه حضور دارند که شامل نمایشگاه تولید شن و ماسه از کارخانه‌های سراسر کشور، کارخانه‌های سیمان، مجموعه کارخانه‌های بتن آماده، مجموعه آزمایشگاه‌، شرکت تولید میکسر و همچنین مجموعه‌های استانی بتن آماده کشور که عضو کانون سراسری بتن آماده که حدود ۱۰ استان است در این نمایشگاه حضور پررنگ دارند. همچنین حضور دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این نمایشگاه حائز اهمیت است.
حلاجیان گفت: در ۴ روز برگزاری نمایشگاه شرایطی مهیا شده است با توجه به تخصصی بودن این موضوع برگزاری دوره‌های آموزشی این بنگاه با همکاری کمیته فنی را در این نمایشگاه خواهیم داشت.  همچنین برای افتتاحیه نمایشگاه مقامات کشوری و استانی حضور خواهند داشت.
مجری برگزاری نمایشگاه در پایان گفت: امیدواریم که این دوره از نمایشگاه آغاز یک رویکرد متفاوتی در صنعت بتن آماده کشور باشد. انجمن بسیاری از در این نمایشگاه شرکت ‌خواهند داشت که امیدواریم با حضور خود در این نمایشگاه و حمایت خود در راستای توسعه این صنعت گام مهمی در اعتلای رشد و آبادانی کشور بردارند.

کریمی دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی بتن آماده در ادامه این نشست اظهار کرد: بنده از سال ۹۶ برنامه‌ای برای خودم مشخص کردم که تا جایی که می‌توانم بتن آماده را برای خواص تعریف کنم. زیرا در موضوع بتن آماده خواص و تصمیم‌گیرندگان اطلاعات کافی ندارند. تا سال ۱۳۱۲ اگر در این کشور برای تولید بتن به سیمان احتیاج بود این سیمان از روسیه و آلمان وارد می‌شد. در سال ۱۳۰۷ برنامه‌ریزی این بود که در ایران کارخانه سیمان تاسیس کنند که در ۱۳۱۰ در شهر ری کارخانه سیمان ری را پایگذاری کردند که در سال ۱۳۱۲ به بهره‌برداری رسید که قبل از تعطیل شدن این کارخانه در سال ۱۳۶۴ روزانه ۶۰۰ تن سیمان در این کارخانه تولید می‌شد.
وی ادامه داد: سال ۱۳۵۰ باتوجه به در دست ساخت بودن شهرک اکباتان، اولین کارخانه بتن آماده کشور تاسیس شد که هم بتن به اکباتان و هم بتن تلکابین توچال را تامین می‌کرد. تعریف بتن این است که مصرف کننده و تولیدکننده یکی است اما بتن آماده اینگونه نیست و بعد از تولید در کارخانه بتن آماده در جای دیگری مصرف می‌شود. در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ کارخانه تولید بتن آماده در کشور وجود دارد که سیمان کشور را که ۶۰ درصد آن به صورت فله‌ای تولید می‌شود، ۹۰ درصد از این ۶۰ درصد را تبدیل به بتن آماده می‌شود و این بتن به وسیله حدود ۱۵ هزار کامیون میکسر حمل می‌شود و در پروژه‌ها پمپاژ می‌شود.
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی بتن آماده گفت: بتن آماده از استاندارد ملی ۶۰۴۴ تبعیت می‌‌کند و به همین دلیل باید این استانداردها رعایت شود اما بدون هماهنگی با سازمان‌های حاکمیتی بتن استاندارد به دست مردم نمی‌رسد و ما تلاش کردیم که این با هماهنگی با این سازمان‌های ناظر به ویژه پلیس این مشکل حل شده و بتن آماده راحت‌تر به دست مصرف کننده برسد.
وی ادامه داد: در راستای معرفی بیشتر بتن آماده به جامعه یکی از اقداماتی که انجام شد تعیین روز ملی بتن آماده در اردیبهشت ماه بود و همچنین از نمایشگاه بتن‌ آماده که قرار است هفتم شهریورماه در شهر آفتاب برگزار شود، رونمایی کردیم و امیدواریم که بتوانیم با این اقدامات تاثیر خوبی در ارتقای کیفیت بتن آماده کشور داشته باشیم.
کریمی در پایان عنوان کرد: مبلغ فروش صنعت بتن آماده ۳ برابر فروش کل سیمان کشور است و به همین علت باید با سمینارها و نمایشگاه‌ها بتوانیم جایگاه این صنعت را در جامعه بیشتر نشان دهیم. در انتها از مقامات مسئول و فعالان این صنعت دعوت می‌کنم که حتما در این نمایشگاه حضور بهم رسانند تا اهمیت بتن آماده بیشتر به نمایش گذاشته شود.

علی کریمی آنچه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه این نشست اظهار کرد: بتن آماده یکی از پایه‌های اصلی ساختمان‌سازی در کشور مطرح می‌شود که نقش اساسی در کیفیت، ماندگاری و طول عمر و حفاظت در مقابل صدماتی مانند زلزله ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در این بین تلاش‌های بسیاری برای ارتقای کیفیت بتن آماده کشور کرده که این محصول با استاندارد و کیفیت مناسبی به دست مصرف‌کننده برسد. از جمله‌ این تلاش‌ها ارسال اطلاعیه به مهندسی ناظر و طراح بود که در این اطلاعیه‌ها خلاصه‌ای از استاندارد ملی بتن آماده را برای یادآوری به مهندسین ناظر خود ذکر کرد که این کار با همکاری انجمن بتن و اداره کل استاندارد صادر شد.
کریمی آنچه گفت: بتن آماده و بحث کیفیت آن تنها برای جلوگیری از خسارت زلزله نیست، اخیرا در منطقه‌ای در تهران توسط نهادهای ذی‌ربط تخریب اتفاق افتاد که حادثه آفرین شد. علت این موضوع هم این بود که از بتن استاندارد و مصالح استاندارد در این ساختمان استفاده نشده بود. زمانی که با مصالح غیراستاندارد بخواهیم رفتار استاندارد انجام دهیم قاعدتا پاسخ استانداردی هم دریافت نمی‌کنیم. بنابراین باید موضوع مصالح و بتن استاندارد را بسیار جدی بگیریم و در ساختمان‌ها از بتن و مصالح استاندارد استفاده کنیم.

علیرضا رحمتی رئیس کمیته فنی کانون با ذکر این نکته خطیر که بتن آماده تضمین کننده جان و حیات هزاران انسان است گفت: از شما اهالی رسانه که همیشه دوشادوش صنعت ساختمان و آگاهی سازی های مرتبط با آنان بودید درخواست داریم که نگاه ویژه تری نسبت به اشاعه فرهنگ سازی تسریع و تسهیل حمل و نقل بتن آماده داشته باشند تا خطرات ناشی از دیررسیدن بتن به اقدامات عمرانی کاسته شود.
او افزود: بتن آماده همانند بتن معمولی از ترکیب آب، سیمان و سنگ‌دانه تشکیل شده است. تفاوت عمده بین آن‌ها در این است که بتن‌های آماده در کارخانه تولید شده و سپس به محل پروژه آورده می‌شوند؛ اما بتن معمولی در همان محل به کمک میکسرهای دستی تولید خواهد شد. استفاده از بتن‌های آماده می‌تواند کیفیت پروژه را بالا ببرد؛ اما به همان میزان نیز هزینه‌بر خواهد بود. بهتر است برای سازه‌های کم ارتفاع از بتن معمولی و برای سازه‌های مرتفع از بتن‌های آماده کمک بگیرید.
ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور در این نشست عنوان کرد: بتن یک مصالح کاربردی و ساختمانی در اصلی‌ترین مقطع یک سازه ساختمان بکار گرفته می‌شود که به همین دلیل این مسئله تخصصی است و از اهمیت بسیار بالایی از نظر تولید، حمل‌ونقل و بتن ریزی در محل برخوردار است. به همین علت مسئول اصلی کارخانه و تولیدکننده باید با تمامی این مسائل آشنایی کامل داشته باشد و قبل رسیدن بتن به محل پمپاژ تمامی این مسائل رعایت شده و اطلاعات کامل را داشته باشند.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته که سازه‌ها فلزی بودند ، کیفیت و استاندارد بتن‌ها بسیار پایین بود و هیچ نظارتی وجود نداشت به شکلی یه کارگر ساده ساختمانی با شن و ماسه و آب را مخلوط می‌کرد و به عنوان بتن در سازه‌ها استفاده می‌کردند. اما خوشبختانه امروز با پیشرفت تکنولوژی و نظارت‌ها این سیستم از بین رفته و از بتن‌های آماده استاندارد استفاده می‌شود.
رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور در ادامه این مراسم اظهار کرد: موضوع دیگر مقایسه سازه‌های فلزی و بتنی و بررسی مقاومت این سازه‌های و اینکه ساخت سازه‌های فلزی بهتر است یا بتنی. در پاسخ به این سوال باید گفت که هرکدام از این سازه باتوجه به محل ساخت و ابعاد آن و همچنین شرایط آب و هوایی باید سنجیده شود. اما در دنیا چون سازه‌های فلزی به دلیل مصرف فولاد گران‌تر تمام می‌شود بیشتر از سازه‌های بتنی استفاده می‌شود و مصرف فولاد را به نصف کاهش می‌دهد. 
اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران از ۷ تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ در نمایشگاه شهر آفتاب از ساعت ۱۰ الی ۱۸ برگزار خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=97369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.