• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
تالیف کتاب تخصصی کاربرد فلزات در پزشکی - فلزات زیست تخریب پذیر برای استفاده دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی پزشکی

پژوهشگر شرکت ملی حفاری ایران در همکاری با یکی از اساتید دانشگاه موفق شد

  • کد خبر : 96406
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
پژوهشگر شرکت ملی حفاری ایران در همکاری با یکی از اساتید دانشگاه موفق شد
پژوهشگر شرکت ملی حفاری ایران در همکاری با یکی از اساتید دانشگاه موفق به تالیف کتاب تخصصی تحت عنوان " کاربرد فلزات در پزشکی - فلزات زیست تخریب پذیر" برای استفاده دانشجویان در سطح مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی پزشکی شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این کتاب تالیف اصغر صادق آبادی سرپرست اداره توسعه فناوری و تجاری سازی مدیریت پژوهش، فناوری ومهندسی ساخت این شرکت و ناهید حسن زاده نعمتی استاد و عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران می باشد.

پژوهشگر شرکت ملی حفاری ایران در این باره توضیح داد: این اثر اولین کتاب به زبان فارسی است که به عنوان رفرنس درسی کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی پزشکی برای درس کاربرد فلزات در پزشکی تالیف و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

صادق آبادی گفت: امروزه فلزات زیست تخریب پذیر با توجه به برخورداری از خواص مناسب مکانیکی و زیست تخریب پذیری در کانون توجه پژوهشگران علم بیو مواد قرار گرفته اند. این توجه با رویکرد رو به افزون محققان علوم جدیدتر به استفاده از مواد زیست تخریب پذیر رو به گسترش است و در حوزه مهندسی بافت سخت که بارگذاری های مکانیکی بالایی بر داربست تحمیل می شود، جای بیوفلزات تخریب پذیر پر رنگ احساس می گردد.

وی افزود: همچنین با توجه به بالاتر بودن استحکام کششی، فلزات نسبت به سایر مواد مهندسی و طبیعی قابلیت کاربری فراوان تری در کاربردهای موقت قلبی – عروقی مانند استنت ها را دارا هستند. لذا با توجه به دلایل یاد شده این مواد جایگاه بالایی در علم بیو مواد پیدا کرده اند به طوری که عملکرد مطلوب بالینی تعدادی از با اهمیت ترین تجهیزات پزشکی زیست سازگار بر استفاده از آنها استوار شده است.

مولف کتاب کاربرد فلزات در پزشکی – فلزات زیست تخریب پذیر اظهار کرد: از طرفی نبود کتابی که به طور تخصصی به فلزات زیست تخریب پذیر بپردازد، هدف اصلی تالیف این کتاب بود و کتاب حاضر برای طراحان و سازندگان تجهیزات پزشکی پیشرفته، اساتید و دانشجویان رشته های مهندسی پزشکی و مهندسی مواد و تمامی علاقه مندان این حوزه از علم سودمند خواهد بود.

صادق آبادی گفت: مطالب بیان شده در فصل های مختلف این کتاب به طور ویژه تعدادی از سرفصل های درس “کاربرد فلزات در پزشکی” را در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی پزشکی- بیو مواد تحت پوشش قرار می دهد. فصل اول این کتاب به مفاهیم مرتبط با زیست تخریب پذیری و دسته بندی مواد زیر مجموعه پرداخته و در فصل های دوم، سوم و چهارم به ترتیب مطالب مربوط به فلزات زیست تخریب پذیر پایه منیزیم، روی و آهن و کاربرد های پزشکی آنها آمده است و ترجمه این کتاب به زبان های انگلیسی، آلمانی و عربی در برنامه قرار دارد.

http://tejaratava.ir/?p=96406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.