• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

نسبت کفایت سرمایه بانک سینا به ۸٫۲ رسیده است /حضور همزمان بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه ملی به عنوان سهامداران اصلی بانک سینا، فرصت طلایی برای رشد بانک سیناست / پرداخت تسهیلات ارزی در بانک سینا آغاز شد

  • کد خبر : 95796
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
نسبت کفایت سرمایه بانک سینا به ۸٫۲ رسیده است /حضور همزمان بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه ملی به عنوان سهامداران اصلی بانک سینا، فرصت طلایی برای رشد بانک سیناست / پرداخت تسهیلات ارزی در بانک سینا آغاز شد

مدیرعامل بانک سینا اظهار داشت: نسبت کفایت سرمایه بانک در سال ۱۴۰۱ به عدد ۸٫۲ رسیده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، طی سخنانی در خصوص تشریح عملکرد سال گذشته بانک سینا گفت: این بانک در سال ۱۴۰۱ شاهد رشد بیش از ۲۷ درصدی منابع بوده است و به این ترتیب، منابع بانک در پایان سال گذشته به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: تسهیلات پرداختی این بانک که بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون و منسجم و در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی صورت گرفته، در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. در این سال حدود ۴۷۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این رقم در سال قبل از آن ۳۸۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

فتحعلی تصریح کرد: بانک سینا در پایان سال ۱۴۰۱ با تحقق مبلغ ۱۱ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال سود خالص، توانست به میزان ۵۳ درصد نسبت به سال قبل از آن سود خالص خود را افزایش دهد و به این ترتیب شاهد تحقق ۱۵۰ درصدی سود پیش‌بینی‌شده و بودجه‌شده بانک سینا در سال ۱۴۰۱ بودیم و در سال ۱۴۰۲ نیز با اتخاذ تصمیمات صحیح و اقدامات مؤثر، افزایش سود‌آوری بانک سینا استمرار خواهد یافت.

به گفته فتحعلی، بانک سینا با کاهش سه دهم درصدی در نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات، توانست این نسبت را از رقم ۲٫۵ درصد در پایان سال ۱۴۰۰ به ۲٫۲ درصد در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ برساند که اقدام مؤثری در جهت بهبود وضعیت ریسک اعتباری بانک محسوب می‌شود. این در حالی‌است که نسبت مطالبات غیرجاری بانک سینا در شبکه بانکی رتبه دوم کمترین میزان را دارد که حتی نسبت به استانداردهای جهانی نیز وضعیت این بانک بسیار مطلوب‌تر است.

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به جایگاه مطلوب بانک سینا در میان بانک‌های خصوصی کشور گفت: نسبت کفایت سرمایه بانک سینا در سال ۱۴۰۱ به رقم ۸٫۲ رسید که نسبت به سال مالی قبل از آن بهبود یافته است و بر اساس تمهیدات پیش‌بینی شده، این روند رو به رشد خواهد بود.

وی اظهار داشت: برنامه افزایش سرمایه بانک در دستور کار قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم بر اساس آنچه در طرح راهبردی کسب‌وکار بانک طرح‌ریزی شده است، نسبت کفایت سرمایه بانک به بیش از این مقدار نیز افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که ورود صندوق توسعه ملی به جمع سهامداران بانک سینا، چه تأثیراتی بر عملکرد این بانک خواهد داشت، گفت: حضور همزمان بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه ملی به عنوان سهامداران اصلی بانک سینا، فرصت طلایی برای رشد بانک سیناست. بنیاد مستضعفان و زیرمجموعه‌های این نهاد انقلابی، اقتصادی و اجتماعی، همواره حامی بانک سینا بوده و در حال حاضر نیز تعاملات بسیار خوبی با هلدینگ‌های زیرمجموعه بنیاد ایجاد شده است. حضور صندوق توسعه ملی نیز در همین مدت کوتاه دستاوردهای بسیار خوبی داشته و مانند سایر بانک‌ها، به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی تلاش می‌کنیم در انجام وظایف محوله با موفقیت عمل کنیم.

فتحعلی از آغاز پرداخت تسهیلات ارزی در بانک سینا خبر داد و اظهار داشت: در یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی برای تقویت حوزه ارز در بانک سینا صورت گرفته است و تلاش می‌کنیم هرچه بیشتر در توسعه فعالیت‌های ارزی بکوشیم.

http://tejaratava.ir/?p=95796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.