• امروز : یکشنبه - ۱۳ خرداد - ۱۴۰۳
2

مصرف آب پایتخت بر مدار افزایش/ تاکید بر مدیریت مصرف آب

  • کد خبر : 95406
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
مصرف آب پایتخت بر مدار افزایش/ تاکید بر مدیریت مصرف آب
مصرف آب پایتخت طی هفت روز گذشته روند صعودی طی کرده است و این میزان مصرف در روز شنبه 14 مرداد با بیشترین حد نصاب به سه میلیارد و 811 میلیون لیتر رسید.

بررسی روند مصرف آب از ابتدای مردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش مصرف شبانه‌روزی و افزایش میانگین مصرف لحظه‌ای است، به گونه‌ای که میانگین مصرف لحظه‌ای آب تهران طی این مدت به ۴۴ هزار لیتر در ثانیه رسیده است.

🔹️افزون بر این مورد، شهروندان تهرانی امسال و در این بازه زمانی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته آب مصرف کرده‌اند.

🔹️بر اساس آمار سازمان هواشناسی، میانگین دمای هوای پایتخت در این بازه زمانی ۳۸٫۵ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و این عامل، افزایش مصرف آب را به دنبال داشته است.

🔹️این میزان مصرف آب در تهران در حالی است که مجموع ذخایر سدهای پنج گانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ میلیون مترمکعب کسری دارد.

🔹️در این شرایط تنها مشارکت مسئولانه و هوش‌مندانه شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف آب است که موجب پایداری تامین آب تهران خواهد شد.

🔹️از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود با رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیرضروری این شرکت را در پایداری شبکه آبرسانی و توزیع عادلانه آب یاری رسانند.

🔹️گفتنی است الگوی مصرف ماهانه آب در تهران ۱۴ هزار لیتر برای هر خانوار (حدود سه‌و‌نیم نفر) است ولی میانگین مصرف هر شهروند تهرانی ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است.

http://tejaratava.ir/?p=95406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.