• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

افتخاری دیگر از بانک پاسارگاد؛ تنها بانک ایرانی حاضر در رتبه بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان بر اساس معیار سرمایه لایه یک رتبه ۱۷ خاورمیانه را به خود اختصاص داد

  • کد خبر : 95218
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
افتخاری دیگر از بانک پاسارگاد؛ تنها بانک ایرانی حاضر در رتبه بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان بر اساس معیار سرمایه لایه یک رتبه ۱۷ خاورمیانه را به خود اختصاص داد

نشریه بنکر، در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر سال۲۰۲۳ جهان، بانک پاسارگاد را به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در این فهرست، در رتبه ۲۰۵ جهان و ۱۷ خاورمیانه قرار داد.

رش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، در آخرین رتبه‌بندی هزار بانک برتر جهان توسط نشریه بنکر در سال ۲۰۲۳، این بانک به‌عنوان تنها نماینده کشورمان در لیست برترین بانک‌های جهان موفق به کسب رتبه ۱۷ در میان بانک‌های خاورمیانه گردید.

مقایسه اطلاعات بانک پاسارگاد با بانک اول خاورمیانه (Saudi National Bank) بیانگر این مطلب است که رقم سرمایه لایه یک بانک مزبور تقریبا ۴ برابر سرمایه لایه یک و مجموع دارایی‌های آن ۳ برابر دارایی‌های بانک پاسارگاد است. با این حال بازده سرمایه بانک پاسارگاد ۳ برابر بازده سرمایه بانک مزبور بوده که بیانگر نسبت‌های مناسب سودآوری بانک پاسارگاد در صنعت بانکداری، مدیریت موفق دارایی‌ها و نیز تبدیل سرمایه به سود است.
لازم به ذکر است نشریه بنکر در رتبه‌بندی سالیانه ۱۰۰۰ بانک برتر جهان شاخص‌های مالی کلیدی در بخش ترازنامه و صورت سود‌وزیان را به تفصیل مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد و با درخواست ارائه نسبت‌های مالی اساسی و سایر شاخص‌های مرتبط با تعداد مشتریان در بخش بانکداری خرد و شرکتی، کانال‌های پرداخت و تعداد کارکنان بانک جمع‌بندی دقیقی از وضعیت بانک‌‌های شرکت‌کننده در این رتبه‌بندی به عمل می‌آورد. لازم به توضیح است راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده از سوی بانک‌ها از طریق بررسی مجزای گزارش سالانه بانک‌ها توسط نشریه بنکر انجام می‌پذیرد.
گفتنی است در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر سال ۲۰۲۳، بانک پاسارگاد جایگاه ۲۰۵ در میان برترین بانک‌های جهان و در معیارهای بازده سرمایه و بازده دارایی رتبه اول خاورمیانه را نیز کسب کرد.

http://tejaratava.ir/?p=95218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.