• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

بانک پاسارگاد بهترین بانک سال ۲۰۲۳خاورمیانه در معیارهای‌ بازده سرمایه (ROC) و بازده دارایی (ROA)

  • کد خبر : 94893
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
بانک پاسارگاد بهترین بانک سال ۲۰۲۳خاورمیانه در معیارهای‌ بازده سرمایه (ROC) و بازده دارایی (ROA)

بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در فهرست ۱۰۰۰بانک برتر جهان سال ۲۰۲۳ از طرف نشریه بنکر، رتبه اول خاورمیانه و دوم جهان در معیار بازده سرمایه (ROC) و رتبه اول خاورمیانه و ۱۵ جهان در معیار بازده دارایی (ROA) را به خود اختصاص داد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، بر اساس آخرین رتبه‌بندی مؤسسه بنکر که در ماه جولای ۲۰۲۳ منتشر گردید، بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای کسب نموده است.
در این راستا بانک پاسارگاد بر اساس معیار نرخ بازده سرمایه (ROC) با کسب بازده ۴۴٫۲۲درصدی با اختلاف زیاد نسبت به سایر بانک‌های منطقه، رتبه اول خاورمیانه و رتبه ۲ جهانی را به خود اختصاص داد و از نظر معیار نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) با بازده ۳٫۷۱درصدی در رتبه اول خاورمیانه و ۱۵ جهان ایستاد. 
لازم به ذکر است کسب رتبه‌ اول در معیارهای ذکر شده با وجود تحریم‌های اقتصادی ظالمانه حاکم بر کشورمان و افت قابل توجه ارزش پول ملی  میسر گردیده است. بانک پاسارگاد  با تکیه بر حمایت سهامداران، توان مالی و سرمایه‌انسانی توانست با وجود محدودیت‌های موجود، تمام بانک‌های خاورمیانه را پشت سر بگذارد. 
این تنها موفقیت بانک پاسارگاد در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان سال ۲۰۲۳ نبود و این بانک با صعود ۱۱۵ پله‌ای خود جایگاه بی‌سابقه ۲۰۵ را به خود اختصاص داد. رشد چشمگیر بانک پاسارگاد نام آن را در صدر فهرست بالاترین رشد سرمایه لایه یک در سطح خاورمیانه نیز قرار داد.

http://tejaratava.ir/?p=94893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.