• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تلاش، تولید ایمن، توسعه پایدار، خانواده آرمانی از اصول سازمانی فولاد سنگان

  • کد خبر : 94880
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
تلاش، تولید ایمن، توسعه پایدار، خانواده آرمانی از اصول سازمانی فولاد سنگان
شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به‌عنوان عضوی از گروه فولاد مبارکه، تولیدکننده گندله و کنسانتره با ظرفیت سالیانه ۱۰ میلیون تن در شرقی‌ترین نقطه ایران و در اصطلاح ” عسلویه شرق کشور” است. تولید مستمر و پایدار مواد اولیه بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه و نگاه راهبردی تعریف‌شده در افق ۱۴۰۴ کشور، بیش از همه، معطوف به تأمین پایدار مواد اولیه است.

فولاد سنگان از جمله شرکت های تولید کننده در صنعت فولاد است که با ایفای نقش راهبردی خود در تولید مواد اولیه معدنی ( گندله و کنسانتره) بخش زیادی از دغدغه شرکت فولاد مبارکه را برطرف نموده و با بروز رسانی فعالیت ها و تعریف پروژه های توسعه ای به دنبال ایفای نقشی پررنگتر از پیش در زنجیره تأمین فولاد کشور است.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به میزان تولید انجام شده، افزود :  در سال گذشته شاهد جابجایی رکوردهای تولید بودیم و تلاش کارکنان در فولاد سنگان، منجر به تولید بیش از ۴ میلیون تن گندله و تولید بیش از ۳ میلیون تن کنسانتره شد و این رشد تولید ۱۰۳ درصدی کنسانتره و تولید بیش از ۴ میلیون تن گندله با وجود ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز اتفاق افتاد. این در حالی است که میزان تولید انجام شده از ابتدای بهره برداری تا کنون بیش از ۱۹ میلیون و پانصد هزار تن گندله است.

وی افزود : روند رشد تولید در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۱ نشان داد که اگر مشکلات ناشی از قطعی برق و گاز نبود، با توجه به ظرفیت و توانمندی ها، نیروی انسانی و دیگر قابلیت های فنی، توانایی عبور از ظرفیت اسمی کارخانه ( پنج میلیون تن گندله) را  دارد، اما چالش های قطعی انرژی در سال گذشته تأثی مهمی بر تولید شرکتهای صنعتی و معدنی داشت. امرایی خاطر نشان کرد، یکی از کمبودهای جدی منطقه ضعف در زیرساختهای حمل ریلی و جاده ای است، به طوریکه اگر زیرساخت های لازم برای ارسال محصول در حد قابل قبولی باشد، عملا ارسال گندله تولیدی با سرعت بیشتری  امکان پذیر است و در روندی سلسله‌وار بر تولید بیشتر شرکت تأثیرگذار است.

امرایی ادامه داد: با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، فولاد سنگان برنامه‌ریزی جدی و مدونی را در خصوص حمایت و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد و در همین راستا اقدام به تأسیس پردیس دانش‌بنیان صنایع معدنی برای اولین بار نمود، و از این طریق همکاری گسترده‌ای را با پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور آغاز نمود. وی با اشاره به تداوم استراتژی حرکت به سمت تولیدات دانشبنیان گفت: این طور نیست که شعار سال مختص همان دوره محدود یک ساله باشد بلکه به عنوان بخشی از استراتژی کلان کشور حتی در سالهای آتی باید مد نظر باشد چراکه این شعارها مبتنی بر ضروریات و نیازمندیهای حال و آینده کشور است. وی با اشاره به سهم اقتصاد دانش بنیان در کشور افزود: چاره ای جز حرکت در این مسیر نداریم و لازم است سهم شرکت‌های دانش بنیان را در اقتصاد کشور افزایش دهیم.  در این راستا باید در مسیری حرکت نماییم تا صنایع از صاحبان ایده و طرحهای دانش بنیان حمایت کنند. در حوزه تحقیق و توسعه ۳ درصد سهم اقتصاد را داریم و  شرکت‌های بزرگ دنیا وقتی سرآمد و متعالی می‌شوند که در موضوع بروز رسانی فناوری هزینه نمایند.

مدیر عامل فولاد سنگان اضافه کرد: بومی سازی قطعات شامل ۱۰۶ قطعه، ۵ تجهیز و ۱۶۰۰ مدرک فنی و رشد ۱۰۴ درصدی بومی سازی در سال و ارزآوری بیش از ۹٫۵ میلیون یورو ، سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریالی در توسعه دانش بنیان ها ، احداث کارخانه ۱۵ هزار تنی گلوله سازی آتیه فولاد سنگان ، احداث سوله انباشت کنسانتره در راستای حفاظت از محیط زیست به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن  و دیگر اقدامات ارزشمند در حوزه های مختلف سازمانی اعم از منابع انسانی، تعالی سازمانی، ارتقای برند شرکت و …  از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد.  

امرایی با اشاره به اهمیت توسعه متوازن در منطقه شمال شرق کشور و سرمایه گذاری عظیم این شرکت گفت : فولاد سنگان با هدف توسعه همه جانبه،  پروژه هایی از قبیل، کارخانه احیا مستقیم، کارخانه کنسانتره هماتیتی به ظرفیت ۵/۲ میلیون تن، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۵/۲ میلیون تن، احداث نیروگاه برق بادی، احداث تصفیه خانه و فاضلاب شهر تایباد  و انتقال آب  به  طول ۸۰ کیلومتر، پروژه انباشت و بارگیری کامیونی را در  برنامه دارد.

امرایی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل و توانمندی های موجود در شرکت فولاد سنگان، برای سال ۱۴۰۲ برنامه تولید ۵ میلیون تن گندله و ۴ میلیون تن کنسانتره را  با امید به رفع موانع تامین انرژی در برنامه تولید داریم. البته با سیاست‌گذاری و اقدامات صورت گرفته در سال جاری تا کنون مسئله کمبود انرژی مدیریت شده است و امیدواریم این روند رضایتبخش کماکان ادامه یابد.

 لازم به ذکر است، حاصل تلاش بی وقفه کارکنان در ارزیابی imi100 برترین شرکتهای ایران در سال ۱۴۰۱  منجربه کسب رده ۵۶ در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران گردیده که نشان از تعالی روزافزون و توسعه برنامه های استراتژیک این شرکت دارد.

http://tejaratava.ir/?p=94880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.