• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
با پشتیبانی هواپیمایی قشم ایر انجام شد؛

اتمام پروازهای امن حجاج در تمامی فرودگاه های بین المللی کشور

  • کد خبر : 94828
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
اتمام پروازهای امن حجاج در تمامی فرودگاه های بین المللی کشور
اولین بار جابجایی زائران سال 1402 مکه مکرمه از جزیره قشم و چابهار همزمان با نقل و انتقال حجاج ایرانی از طریق 21 فرودگاه در استان‌های مختلف کشور انجام شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پرونده عملیات حج امسال با ۸۵هزار زائر در قالب ۵۵۰ کاروان و با انجام ۳۸۹ پرواز در ۲۱ فرودگاه کشور و همچنین با میانگین تاخیر ۱۲۰ دقیقه‌ای بسته شد.پشتیبانی عملیات رفت و بازگشت زائران  که به ترتیب طی بازه زمانی ۳ خرداد تا اول تیر و از ۱۲ تیر تا ۳ مرداد صورت گرفته است. همچنین برای اولین بار جابجایی زائران اهل سنت در سال ۱۴۰۲ مکه مکرمه از جزیره قشم و چابهار همزمان با نقل و انتقال حجاج ایرانی در استان‌های مختلف کشور انجام شده است.


سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمان اولین بازگشت کاروان حجاج ایرانی به خبرنگار خطوط در خصوص تاثیر آغاز روابط دیپلماتیک با عربستان بر حج امسال خبر داده بود.

همچنین محمدی، معاون امور عتبات عالیات در گفتگو با خبرنگار خطوط گفته بود، اعزام زائرین حج تمتع ۱۴۰۲ از طریق ۲۱ ایستگاه پروازی انجام می‌شود.


بر اساس این گزارش همه پروازهای حجاج ایرانی با برنامه ریزی و اقدامات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و پشتیبانی شرکت هواپیمایی قشم به عنوان معین ایران ایر در انجام پروازهای خارجی امن و بدون نقص به پایان رسید.

گفتنی است در بازه زمانی ایام حج، قشم ایر با پشتیبانی از پروازهای خارجی ایران ایر، بدون توقف برنامه های پروازی روزانه خودش با حدود ۲۱۰ ساعت پرواز با ناوگان های ۳۰۰ و ۶۰۰ و کمترین تاخیر پروازی و بیشترین رضایت مسافران از پروازهای انجام گرفته به کشورهای اروپایی، ترکیه، هند و پاکستان را به خود اختصاص داده است که در میان دیگر ایرلاین های داخلی یک مزیت و توان عملیاتی بالایی را به نمایش گذاشته است.

همچنین این شرکت هواپیمایی با انجام بیش از ۶۰ سورتی پرواز امن و بدون نقص به تمامی فرودگاه های بین المللی از جمله مقصدهای میلان، رم، کراچی، بمبئی، استانبول و… توانایی های خدمات رسانی شایسته خود در عرصه پروازهای امن و باکیفیت بین‌المللی را نیز برای شهروندان داشته است.

http://tejaratava.ir/?p=94828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.