• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
سومین روز نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

از حضور وزیر کار عراق و قائم مقام آستان قدس رضوی تا تفاهم نامه همکاری با ایران خودرو خراسان

  • کد خبر : 93722
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
از حضور وزیر کار عراق و قائم مقام آستان قدس رضوی تا تفاهم نامه همکاری با ایران خودرو خراسان
از حضور وزیر کار عراق و قائم مقام آستان قدس رضوی تا تفاهم نامه همکاری با ایران خودرو خراسان

به گزارش تجارت آوا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، غرفه این منطقه در سومین روز از نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در مرکز نمایشگاهی بین المللی مشهد مقدس درحال برگزاری است، تنوع گسترده ای از دیدارها و برنامه های کاری همچون حضور وزیر کار عراق و قائم مقام آستان قدس رضوی تا تفاهم نامه همکاری با ایران خودرو خراسان را تجربه نمود.

براین اساس جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار و امور اجتماعی عراق، در دیدار با اکبر نیازی سرپرست سازمان، در خصوص بررسی سازوکارها و راهکارهای بهره برداری حداکثری از فرصت ها و ظرفیت های ترانزیتی و حمل و کالا از طریق نخستین منطقه آزاد شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت و خواستار گسترش همکاری های اقتصادی مابین بخش خصوص کشور متبوع خود و فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی شد.

در ادامه دیدارهای صورت گرفته، غرفه منطقه آزاد انزلی میزبان مالک رحمتی قائم مقام آستان قدس رضوی بود. وی در گفتگو با سرپرست سازمان با تصریح بر لزوم هم افزایی میان نهادی جهت تحقق تمام توانمندی های و مزیت های مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور در معادلات اقتصاد داخلی و مناسبات بین المللی کشور، استفاده از تجربیات و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی در عرصه ترانزیت بین المللی کالا برای واحدهای تولیدی-صنعتی خراسان رضوی را خواستار شد.

از سوی دیگر هیأت تجاری از کشور افغانستان به منظور بررسی فرصت های ترانزیت کالا با کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر و بهره گیری از مزیت های قانونی برای صادرات کالا به بازارهای مزبور، میزبان غرفه منطقه آزاد انزلی بود که با معاونین اقتصادی و بندری سازمان در این خصوص به تبادل نظر پرداختند.

بنابراین گزارش حجت اله عبدالملکی دبیر شورای‌عالی و مهدی حسین زاده معاون فرهنگی دبیرخانه نیز در سومین روز از نمایشگاه از غرفه منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و در جریان انعقاد تفاهم نامه همکاری و نشست های کاری با هیأت های اقتصادی عراقی، افغانستانی و قائم مقام آستان قدس رضوی حضور داشتند.

نکته جالب توجه نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جلسات کاری مابین مدیران ارشد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حاضر در نمایشگاه بود که در این میان علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با سرپرست سازمان دیدار و گفتگو نمود.

لازم به ذکر است رایزنی با فعالین اقتصادی خراسان رضوی، رونمایی از موشن گرافی کتاب یکصد فرصت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی”کیمیا” از دیگر برنامه های کاری غرفه این سازمان در نمایشگاه مزبور بود.

http://tejaratava.ir/?p=93722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.