• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بازدید رایزنان اقتصادی ایران از ظرفیت های جزیره کیش

  • کد خبر : 93014
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
بازدید رایزنان اقتصادی ایران از ظرفیت های جزیره کیش
رایزنان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری، ایجاد رونق سفر و تسهیل فرایند سرمایه گذاری این منطقه در کشور های هدف؛ صبح شنبه ٢٣ تیر وارد جزیره کیش شدند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رایزنان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مستقر در ۱۵ شهر هدف “بیروت، باکو، بصره، بمبئی، تاشکند، دوحه، دهلی نو، سلیمانیه، لاهه، قندهار، مکزیکوستی، دوبی، استانبول، ژاپن و نیویورک” با حضور وحید زارع فکری سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و برخی از مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش در سفر دو روزه خود با بازدید از ظرفیت های سرمایه گذاری و جاذبه های گردشگری؛ ظرفیت های بالقوه و ارزشمند این منطقه را به نحو شایسته در کشورهای هدف معرفی خواهند کرد.

بنابراین گزارش، رایزنان اقتصادی ایران به عنوان کارشناسان مستقر در کشورهای هدف می توانند در معرفی پتانسیل های موجود در منطقه آزاد کیش و ترغیب فعالان اقتصادی خارجی جهت سرمایه گذاری در این منطقه و برقراری ارتباط هدفمند آژانس های مسافرتی خارجی با دفاتر گردشگری کیش نقش موثری ایفا کنند که به طور حتم این اقدام مهم در افزایش پروازها و رونق سفر از نقاط مختلف کشور به جزیره تاثیر گذار خواهد بود.

بی تردید نقش آفرینی رایزنان اقتصادی در کشورهای مورد نظر زمینه ساز تعاملات هر چه بیشتر اقتصادی و رونق بخشی در حوزه های اقتصادی و گردشگری جزیره کیش خواهد شد.

همچنین نخستین بازدید هیات اعزامی به جزیره کیش؛ صبح امروز بر اساس برنامه زمان بندی شده از هتل ۵ ستاره مارینا پارک کیش آغاز شد که با توجه به تجهیزات و امکانات اقامتی در این منطقه بر نقش مهم و محوری جزیره کیش در برگزاری همایش ها و نمایشگاه های متعدد در سطوح مختلف تاکید داشتند چرا که زیرساخت های ایجاد شده در این منطقه می تواند در کانون توجهات کشورهای دیگر نیز قرار گیرد.

تحقق این اقدام مهم مستلزم شناخت کافی از تسهیل فرآیند سرمایه گذاری، پیش بینی و آماده سازی بسته های اقتصادی و ایجاد جاذبه های گردشگری در جزیره کیش می باشد از این رو بازدید از مراکز اقامتی، گردشگری و تفریحی، برخی از شرکت های فعال در شهرک های صنعتی، پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش و بندرگاه مسافری و تجاری از اهداف اصلی سفر دو روزه رایزنان اقتصادی به این منطقه است.

بندرگاه تجاری و مسافری کیش نیز به عنوان یکی از بنادر شناورهای لجستیکی نفتی و کشتی های گردشگری، تفریحی و … که نقش اقتصادی و اقتصاد دریا محور را بر عهده دارد از ظرفیت های مهم و ارزشمند جزیره کیش محسوب می شود که با هدف معرفی در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

رایزنان اقتصادی ایران در بازدید از شرکت “مت لوک” هیدرونیوماتیک؛ که با بهره گیری از تکنولوژی به روز دنیا تولید کننده انواع شیرآلات و اتصالات لوله می باشد و دارای محصولات تولیدی نوآورانه است مورد ارزیابی مثبت هیات اقتصادی قرار گرفت .

گفتنی است تمام محصولات تولیدی و صادراتی این شرکت دارای دستگاه های آزمایش سلامت کالا می باشد که فرایند آن تصویربرداری و به مشتریان ارسال می شود تا از کیفیت محصولات خریداری شده اطمینان خاطر داشته باشند .

رایزنان اقتصادی ایران در ادامه از “شرکت زمهریر کیش” که یکی از مجموعه های فعال بخش خصوصی در زمینه تولید کولرهای گازی که در هر شیفت کاری ٢٠٠ دستگاه تولیدی دارد و از استانداردهای لازم نیز برخوردار می باشد بازدید کردند.

یکی دیگر از شرکت دیگر به نام “اچ پی اینترنشنال” با کاربری تولید مکمل های دارویی از دیگر مجموعه های صنعتی جزیره کیش محسوب می شود که با خریداری تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز در آینده نزدیک فعالیت خود را در جزیره آغاز خواهد کرد .

http://tejaratava.ir/?p=93014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.