• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
روایتی از رونق تولید و صادرات ارس در بهار ۱۴۰۲؛

افزایش ارزش ریالی و حجم تولیدات ارس/ شروع خوب با افزایش صادرات و جذب سرمایه‌گذاران جدید

  • کد خبر : 92901
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
افزایش ارزش ریالی و حجم تولیدات ارس/ شروع خوب با افزایش صادرات و جذب سرمایه‌گذاران جدید
علی نوید از رشد تولید و صادرات منطقه در بهار سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: مجموع ارزش تولیدات صنعتی و کشاورزی منطقه آزاد ارس در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ با رشد ۶۳ درصدی به ۴۹ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس،وی ادامه داد: مجموع ارزش وزنی تولیدات صنعتی و کشاورزی نیز در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۷۸ هزار تن بوده که این مقدار در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۶ درصدی به ۹۸ هزار تن رسیده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان ساخت: در بهار سال ۱۴۰۲ صادرات قطعی ارس با رشد ۲۳ درصدی به ۴۳ میلیون دلار رسیده و همینطور صادرات کالای داخلی نیز با رشد ۱۳۳ درصدی تا ۲۸ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی حجم سرمایه‌گذاری داخلی تحقق یافته در سه ماهه اول سالجاری را ۲۷۰۰۰ میلیارد ریال خواند و افزود: حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته به نسبت بهار سال ۱۴۰۱ رشد ۲۴۲ درصدی را نشان می‌دهد‌ و این اعداد در سه ماهه اول سال گذشته ۷۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.‌

نوید در خاتمه یادآور شد: سرمایه‌گذاری داخلی مصوب کمسیون اقتصادی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۵۰۰۰ میلیارد ریال بوده است که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ با افزایش ۱۳۲ درصدی به ۱۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

http://tejaratava.ir/?p=92901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.