• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

تنوع صندوق‌ برای ریسک گریزان و ریسک پذیران «تامین سرمایه تمدن»

  • کد خبر : 91355
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
تنوع صندوق‌ برای ریسک گریزان و ریسک پذیران «تامین سرمایه تمدن»
تامین سرمایۀ تمدن با دریافت مجوزهای لازم، از اواخر سال 1390 به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر، با حضور یک صندوق جسورانه، مدیریت 12 صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد. در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

سه صندوق برای ریسک‌گریزان

با توجه به فراوانی زیاد سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، سه صندوق از ۱۲ صندوق این شرکت در راستای جذب این افراد، در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت مشغول رقابت با دیگر صندوق‌ها هستند و عملکرد خوبی داشتند. قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق این شرکت با خالص ارزش دارایی حدود ۵۵۰ هزار میلیارد ریال، صندوق گنجینه زرین‌شهر است که در سال گذشته بازدهی‌  بیش از ۲۱٫۵درصدی داشته است. صندوق قابل‌معامله با درآمد ثابت پاداش سهامداری توسعه یکم، با کسب حدود ۲۱ درصد بازدهی در یک‌سال گذشته، پربازده‌ترین صندوق با درآمد ثابت این مجموعه بوده است. صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی نیز در سال گذشته بیش از ۲۱٫۵ درصد بازدهی محقق ساخته است.

سه صندوق برای ریسک‌پذیران

خالص ارزش دارایی‌های صندوق سهامی ثروت‌آفرین تمدن در یک‌سال گذشته رشدی ۴۹ درصدی را تجربه کرده است. سهم بازار سهام از پورتفوی این صندوق حدود ۹۷ درصد است که در این بین، صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» داشته است. این صندوق سهامی در ۱۲ ماه اخیر با بیش از ۵۳ درصد بازدهی عملکرد خوبی داشته است. صندوق آرمان آتیه درخشان مس، دیگر صندوق سهامی این شرکت و از نوع صندوق‌های قابل معامله است که با اختصاص ۹۳ درصد از سبد خود به بازار سهام و در صدر آن گروه‌های «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» اختصاص داده بازدهی ۴۹ درصدی داشته است. صندوق سهامی توسعه صادرات نیز در حال تغییر به صندوق طلا قابل معامله در بورس است که به زودی فعالیت خود را در این حوزه آغاز خواهد کرد.

تعادل در ریسک و بازده

مهرماه ۱۳۹۰، صندوق گوهر نفیس تمدن در گروه صندوق‌های مختلط آغاز به کار کرد. این صندوق با اختصاص بیش از ۶۶ درصد از سبد خود به بازار سهام و حدود ۱۶ درصد به بانک و ۲۷ درصد به بازار بدهی، در یک‌سال اخیر بازدهی سالانۀ ۴۲ درصدی داشته و در افقی بلندمدت نیز طی حدود ۱۲ سال فعالیت خود، بازدهی مرکبی ۲۲۳۰ درصدی داشته است.

در جدول زیر مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه تمدن را مشاهده می‌کنید.

آمارهای بازدهی مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱خردادماه ۱۴۰۲می باشد.

منبع : هفته نامه اطلاعات بورس

http://tejaratava.ir/?p=91355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.