• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
یک نماینده مجلس در مورد محدودیت‌های اینترنتی گفت:

دولت طرح می دهد، مجلس تحمل می کند!

  • کد خبر : 90685
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
دولت طرح می دهد، مجلس تحمل می کند!
ولی الله فرزانه، نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ درباره محدودیت های اینترنتی گفت: مجلس تحت فشار زیادی بود، دقیقا مانند طرح عفاف و حجاب که لایحه آن را دولت یا قوه قضائیه ارائه داد، اما مجلس فشار آن را تحمل کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، این نماینده مجلس در مورد اینکه برنامه هفتم توسعه در حوزه اقتصاد دیجیتال ۱۵ درصد از GDP و ۷ درصد کل اقتصاد در نظر گرفته شده است، در توضیحاتی گفت: برای تحقق این امر باید به زیرساخت‌ها توجه داشت، زیرساخت ها را دستگاه های اجرایی طراحی می کنند و مجلس ریل گذاری می کند. وزارت ارتباطات موضوع دیجیتال را در هیئت دولت نمایندگی می کند. همچنین سایر دستگاه ها مانند وزارت اقتصاد و صمت نیز در این زمینه نقش دارند.
او ادامه داد: متاسفانه در بخش زیرساخت های فناورانه، ضعف های فراوانی داریم اما مقداری به فرهنگ سازی و توانمندسازی نیروی انسانی نیاز داریم. در زمینه موضوع برنامه هفتم و بحث ریل گذاری، به طور قطع کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس و همچنین سازمان صنفی رایانه ای می توانند کمک زیادی کنند.
فرزانه در زمینه اقدامات ممکن برای رفع محدودیت های موجود در بحث اینترنت توسط مجلس شورای اسلامی توضیح داد: مجلس در این بخش تحت فشار زیادی بود، دقیقا مانند طرح عفاف و حجاب که لایحه آن را دولت یا قوه قضائیه ارائه می دهد، اما مجلس باید فشار آن را تحمل کند. موضوع محدودیت ها نیز به همین شکل است.
او افزود: برخی از مشکلات به مرور زمان و برخی دیگر هم با تعامل میان دستگاه های مختلف حل می شود؛ درست مانند سخت‌گیری‌های مربوط به دستگاه ویدیو در سال‌های پیشین که مشمول زمان شد و مسئله حل شد.

http://tejaratava.ir/?p=90685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.