• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
مطالبه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس از وزیر فرهنگ و ارشاد؛

حماسه سوم شهریور ۱۳۲۰ را در تقویم ملی، روز ارس نامگذاری کنید

  • کد خبر : 90423
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
حماسه سوم شهریور ۱۳۲۰ را در تقویم ملی، روز ارس نامگذاری کنید
دکتر مجید کیانی، امروز در اختتامیه دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ثبت حماسه سوم شهریور در سال ۱۳۲۰ سالروز جانفشانی سه سرباز ایرانی مقابل ارتش شوروی به عنوان روز ارس خواسته مردم این خطه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است زیرا مفاهیم زیادی پشت این خواسته است که می‌تواند منجر به گسترش فرهنگ شهادت و ایثار و مقاومت شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی با اشاره به ثبت جهانی ژئوپارک ارس، عنوان کرد: یکی از آثار ژئوپارک، توسعه مباحث فرهنگی است. انتظار داریم تمامی دستگاه‌های متولی در این راستا همراهی لازم را با منطقه داشته باشند. الحاق ژئوپارک ارس به جهان آثار مختلفی در بر می‌تواند داشته باشد که یکی از این آثارها، موضوع فرهنگی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، این منطقه را دارای فرهنگ قدیمی و تاریخی خواند و بیان داشت: با کمی توجه به حوزه فرهنگی این منطقه می‌توانیم در انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی به گردشگران خارجی مفید باشیم.

وی با اشاره بر ظرفیت منطقه آزاد ارس در صنعت، کشاورزی، اقتصادی، گردشگری تصریح کرد: منطقه آزاد ارس در صنعت رتبه اول، در بخش کشاورزی نیز رتبه برتر را داراست و به عبارتی قطب گلخانه‌های کشور است؛ منطقه آزاد ارس در حوزه تجارت نیز به علت قرارگیری در جاده ابریشم ظرفیت بزرگ تجاری دارد.

کیانی در پایان خاطرنشان ساخت: در حوزه احداث و نوسازی مساجد، مدارس، کتابخانه‌های و سایر بخش‌های فرهنگی کارهای خوبی در منطقه آزاد ارس انجام گرفته است و بودجه خوبی نیز تخصیص یافته است.

http://tejaratava.ir/?p=90423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.