• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
عباس تقدسی نژاد خبر داد:

برگزاری هشتمین نمایشگاه نوشت‌افزار و دومین نمایشگاه اسباب بازی در شهر آفتاب

  • کد خبر : 89663
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
برگزاری هشتمین نمایشگاه نوشت‌افزار و دومین نمایشگاه اسباب بازی در شهر آفتاب
عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: هشتمین نمایشگاه بین المللی تخصصی نوشت افزار و صنایع وابسته و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی و صنایع وابسته ۳۱ خرداد در شهر آفتاب افتتاح می‌شود.


علیرضا ملاحتی – به گزارش تجارت آوا، روز دوشنبه ۲۹ خرداد نشست خبری افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی تخصصی نوشت افزار “ایرانپنکس” و صنایع وابسته و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی و صنایع وابسته “ایرانتویکس” با حضور آقایان عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، مجید اکبری مجری برگزاری این نمایشگاه، محمودرضا صنعتکار رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور و احسان منشی رئیس هیئت مدیره انجمن اسباب بازی برگزار شد که لازم به ذکر است این نمایشگاه توسط شرکت آوا پیک تحریر ایرانیان در محل دائمی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران در تاریخ ۳۱ خرداد تا ۳ تیر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر برگزار خواهد بود.
عباس تقدسی نژاد در ابتدای این نشست با تاکید بر این که نوشت افزار برای همه ما خاطراتی دارد که جلوه ای از بخش مهمی از زندگی ما است گفت: هشتمین نمایشگاه نوشت افزار و صنایع وابسته و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی را ۳۱ خرداد در مجموعه شهر آفتاب افتتاح خواهیم کرد البته ظاهر این نمایشگاه چهار روز است ولی پشت صحنه زحمات مجموعه های مختلف از جمله تولیدکنندگان، صادرکنندگان و غیره بوده که دست به دست هم داده تا چنین رویداد بزرگ رقم بخورد.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افزود: وقتی کرونا اتفاق افتاد کاهش ۷۰ درصدی فروش را شاهد بودیم که خسارات زیادی را به تولیدکنندگان تحمیل کرد چون مجموعه های مختلف آموزشی تعطیل شدند و اثر مستقیم در این حوزه و صنایع وابسته داشته است و البته با رفع کرونا و برگزاری نمایشگاه هایی از این دست امیدواریم در راستای شعار سال در گسترش تولید و مهار تورم گام موثر برداریم.
وی گفت: خدمات مختلفی در حوزه های فرا تولید صنعت نوشت‌افزار انجام شده که بتوانند ذائقه سازی و المان سازی در ذهن مخاطب ایجاد کنند و تولیدات داخلی افزایش و فروش آن نیز افزایش پیدا کند برگزاری رویدادهایی از این دست کمک به افزایش فروش و استقبال مردم از کالاهای داخلی و بازار فروش و حتی صادرات را می‌تواند داشته باشد.
تقدسی نژاد در خصوص فضای این نمایشگاه و امکانات آن گفت: این نمایشگاه با فضای ۲۴ هزار متر مربع و با حضور ۲۵۰ شرکت در ۴ سالن زیر بار خواهد رفت و نسبت به سال قبل حدود ۸۰ درصد رشد فضای نمایشگاهی خواهیم داشت و امیدواریم به لحاظ بازدیدکننده و حجم مراودات بازرگانی نیز افزایش قابل توجهی داشته باشیم.
وی افزود: بخش واردات نوشت افزار و اسباب بازی چون شاید حاشیه سود بهتری داشته باشد و سختی تولید هم ندارد متاسفانه رویکرد به سمت واردات یا قاچاق را شاهد بوده ایم. لذا باید کمک به تولید در این حوزه انجام شود بخش های مختلف کشور باید از تولیدکنندگان حمایت کنند.
در بخش دیگری تقدسی نژاد در خصوص تقویم و موقعیت نمایشگاه شهر آفتاب گفت: سال گذشته ۴۰ موضوع نمایشگاهی را تفاهم داشتیم که ۳۰ مورد آن برگزار شد البته بعضی از این نمایشگاه ها در سایتهای دیگری برگزار شده بود و در این سایت اجرا نشد. و برای سال جدید ۶۰ عنوان نمایشگاه خواهیم داشت که ۴۱ موضوع را قرار داد بسته ایم.
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب افزود: اتفاقات خوبی بین ما در موضوع برگزاری نمایشگاههای تهران در سازمان توسعه تجارت و مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران رقم خورده است و پیرو مکاتبه ای که دادستان محترم کل کشور داشته‌اند در خصوص استفاده از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب منجر به جلسات و توافقات شفاهی شد که امیدواریم منجر به ایجاد تقویم مشترک در تهران شود و با محوریت سازمان توسعه تجارت انجام گردد. معنی و مفهوم آن این است که مسئولین به این نتیجه رسیده اند ظرفیت های شهر آفتاب را جدی گرفته و هم در راستای منافع حوزه صنعت نمایشگاهی از آن استفاده شود. خوشحالیم رقابتهای احیاناً ناسالم که تعارض منافع هم داشته در حال تبدیل شدن به رفاقت های و رشد توسعه این صنعت بشود.
وی ادامه داد: مزیت‌های نمایشگاه شهر آفتاب می تواند ارتقا پیدا کند و این توسعه برای ما بسیار جدی است. بزودی ۳۶ هزار متر مربع سالن اضافه خواهد شد از طرفی مجموعه به دسترسی هایی مثل ساماندهی عوارضی مقابل نمایشگاه توجه ویژه کرده است و در موارد کلان تر موضوعات را با استانداری در میان گذاشتیم و ما بنا داریم دسترسی ها را آسان تر کنیم خطوط اتوبوسرانی راه اندازی و مترو پرند که جزوه برنامه ریزی امسال می باشد را انجام دهیم که آینده بسیار ایده آلی را برای نمایشگاه ایجاد کند.

وی در پایان ظرفیت کلی نمایشکاه را تشریح کرد و گفت: ظعباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: هشتمین نمایشگاه بین المللی تخصصی نوشت افزار و صنایع وابسته و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی و صنایع وابسته ۳۱ خرداد در شهر آفتاب افتتاح می‌شود.رفیت کل نمایشگاه ۱۲۰ هزار متر مربع فضای سالن ها برنامه ریزی شده است که اکنون ۲۵ هزار متر مربع در حال بهره برداری و تا پایان سال به ۵۰ هزار متر مربع خواهد رسید. در این نمایشگاه ۴۱۴ هکتار فضای شهر نمایشگاهی دیده شده است که اکنون ۲۷۵ هکتار آن را در اختیار داریم که ۱۳۸ هکتار زیر کار رفته است و برای مابقی در برنامه توسعه امسال آغاز سرمایه گذاری ها را در آن خواهیم داشت که امیدواریم این طرح دو الی سه ساله تکمیل شود.

محمودرضا صنعتکار رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور در ادامه نشست گفت: امسال نسبت به سال قبل رشد حدود ۸۰ درصدی در شرکت کنندگان و تولید کنندگان در نمایشگاه داریم.
وی درخصوص تحریم ها نیز گفت: موضوع تحریم برای همه مشکل ایجاد کرده و کار را سخت می‌کند ولی کلا کار را متوقف نمی‌کند. چیزی که از تحریم ها برای ما صنعتگران و تولیدکنندگان مهمتر است متاسفانه قوانین ناکارشناسی است که دولت‌های مختلف داشته اند در واقع خود تحریمی داخلی روی ما بیشتر از تحریم‌ها خارجی اثر داشته است. دستورالعمل ها و قوانین ایراد دارند چون می توانند تفسیرهای مختلف داشته و مجری برای اجرای آن می تواند برداشت های مختلفی داشته باشد. حتی امروز یکی از بزرگترین مشکل ما بانک مرکزی است ما برای تهیه مواد اولیه متاسفانه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.
وی در خصوص کیفیت محصولات گفت: چند سال گذشته وزارت صمت حمایت‌های خوبی از صنعت نوشت افزار داشته و تولیدات ایران پیشرفت کرده است و از نظر کیفیت تولیداتی مثل خودکار، مداد، پاک کن، ابزار اندازه گیری، جامدادی و دفاتر نوشت افزار عمده میتوانیم با کشورهای اروپایی رقابت کنیم و حتی به کشورهای حاشیه ای و اروپایی نیز صادر کنیم.

احسان منشی رئیس هیئت مدیره انجمن اسباب بازی در ادامه این نشست گفت: ما در انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی نماینده تولید کنندگان هستیم که از تولیدات خانگی شروع کردند تا ابزار پرورش در اختیار خانواده‌ها قرار دهند ما ابزاری برای هوش و خلاقیت فرزندانمان تولید میکنیم و این موضوع مهم با تولید بیشتر و حضور در نمایشگاه افزایش خواهیم یافت. در حوزه اسباب بازی از مواد اولیه پلیمری استفاده شده و محصولات تولید می شوند و می توانیم از خام‌فروشی نیز جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: در سال قبل ۱۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار صنعت اسباب بازی بود که امسال ۴۰۰۰ مترمربع ظرفیت آن افزایش پیدا کرده است. این نمایشگاه ملی است و باید با حضور همه تاثیرگذاران باشد. سال قبل ۴۰ برند در ۳۰ غرفه حضور داشتند و امسال ۱۵۰ برند در قالب ۸۰ غرفه فعال در این نمایشگاه حضور دارند.

مجید اکبری مجری برگزاری نمایشگاه در ادامه این نشست گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته رشد ۸۰ درصدی داشته است حدود ۲۵۰ شرکت تا امروز ثبت نام کردند و حضور خواهند داشت و بسیاری از آنها برنامه جانبی نیز برگزار می کنند. در افتتاحیه همه دوستان حضور دارند. همچنین پنل های تخصصی نیز خواهیم داشت. در حوزه بازاریابی، فروش، مارکتینگ، صادرات و موضاعات دانش و تکنولوژی در ساعات مختلف نمایشگاه برنامه خواهیم داشت و از فضاهای مختلف نمایشگاه استفاده خواهد شد. در روز اختتامیه جمعه برنامه تشکر از تمام فعالان و شرکت ها و تقدیر و تشکر از پیشکسوتان صنعت انجام خواهد شد و این تفاوت را نسبت به دوره‌های قبل خواهیم داشت.
اکبری در مورد ظرفیت های نمایشگاه شهر آفتاب نیز گفت: مزایای شهر آفتاب در هیچ مرکز دیگری وجود ندارد. به لحاظ استاندارد، سقف بلند، نور مناسب، نداشتن ستون، حمل و نقل عبور ماشین آلات، تجهیزات و غرفه سازی واقعاً فوق العاده است، از طرفی پارکینگ و موارد غیره نیز بسیار مناسب می باشد. دارا بودن بخش های جنبی نیز از مزایای آن است که هیچ مرکز نمایشگاهی با این وسعت و کیفیت وجود ندارد که آنها را داشته باشد. و برای این نمایشگاه چشم انداز بلند مدت در نظر گرفته شده که اگر تحقق پیدا کند جزو بهترین مراکز نمایشگاهی در خاورمیانه می تواند باشد.

http://tejaratava.ir/?p=89663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.