• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
نشست هم اندیشی شورای پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با مدیران ارشد ملی حفاری

چالش ها و راهکارها در موضوع پژوهش و فناوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

  • کد خبر : 89087
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
چالش ها و راهکارها در موضوع پژوهش و فناوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت
در نخستین نشست مشترک اعضای شورای پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با مدیرعامل، معاونان، مدیران ارشد و روسای ستادی و عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران، چالش ها، مشکلات ، نیازهای فناورانه و راهکارهای پیشنهادی در حوزه پژوهش و فناوری این شرکت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در این نشست که دکتر سید مهدیا مطهری مدیر پژوهش و فناوری، دکتر برزو قنبری مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران، دکتر کلانتری رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، دکتر کفایتی رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و دیگر اعضای شورای حضور داشتند، دکتر حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری از برگزاری این جلسه در اهواز و حسن توجه اعضای شورا ابزار خرسندی و خواهان استمرار این نشست ها در مناطق عملیاتی شد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت این شرکت بالادستی در صنعت نفت، پیامدهای ناشی از سیاست های اعمال شده در ۱۵ سال گذشته در روند فعالیت این مجموعه بزرگ صنعتی و تاثیرگذار در امر تولید را برشمرد و از اهتمام ویژه وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و دولت سیزدهم به این شرکت و برنامه های تدوین شده در راستای ایجاد تحول و رشد و تعالی و برون رفت از مشکلات این سازمان قدردانی به عمل آورد.

گلپایگانی افزود: در نتیجه این اهتمام در دو سال اخیر شاهد تحولات قابل ملاحظه ای در عملکرد شرکت ملی حفاری ایران هستیم که از جمله افزایش بهره وری از ۴۸ در صد در سال ۱۴۰۰ به بالای ۶۰ درصد در سال ۱۴۰۱، افزایش به کارگیری شمار دکل های حفاری و توجه به زیرساخت های عملیاتی و ساختار منابع انسانی است که این روند تداوم دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با این توضیح که بخش قابل توجهی از هزینه های تولید مربوط به حفاری چاه های نفت و گاز است، اظهار کرد: روز آمدی تجهیزات ، استفاده از فناوری های نوین و سرمایه گذاری در صنعت حفاری و بهره گیری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل در بخش های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی یکپارچه، نقش محوری و کاربردی در تولید ایفا می کند و این شرکت با اتکا به برخورداری از متخصصان و کارکنان توانمند و مجرب با بهره مندی از دانش فنی و تجارب میدانی ، به یقین در تحقق برنامه های کلان صنعت نفت همانند چهار دهه گذشته نقش کلیدی داشته و خواهد داشت.

وی از شورای پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران خواست تا در خصوص یکپارچه سازی ساخت تجهیزات کاربردی صنعت حفاری در داخل کشور در قالب ساخت اقلام دهگانه یا بالاتر از جمله ساخت ژانراتورها، پمپ ها و سایر تجهیزات کلیدی مصوبه ای تصویب تا با کمک سازندگان ، تولید کنندگان و دانش بنیان ها در سطح کشور و خاصه استان خوزستان نسبت به بومی سازی هرچه بیشتر تجهیزات حفاری در داخل مبادرت گردد.

در این نشست دکتر مطهری مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز تصریح کرد: نمودارهای عملکردی شرکت ملی حفاری ایران بیانگر کار و تلاش و خدمات ارزشمند این شرکت در پیشبرد اهداف صنعت نفت است که انتظار می رود با تامین نیازهای فناورانه و تقویت زیر ساخت ها و استفاده از توانمندی های داخلی شاهد توسعه و تعالی این شرکت و نقش آفرینی افزون تر در راستای برنامه های توسعه ای صنعت نفت باشیم.

وی افزود: با توجه به سیاست های وزارت نفت در زمینه رشد تولید، شرکت ملی حفاری ایران در این ارتباط وظیفه سنگینی برعهده دارد و می بایست با برنامه ریزی، استفاده از نرم افزارها و پیش بینی های به موقع به نحوی اقدام تا در روند محقق شدن برنامه به نحو مطلوب شتاب بخشی و میانگین حفاری در بخش های چاه های توسعه ای، اکتشافی و تعمیری افزایش یابد.

در این نشست پس از ارایه گزارشی از فعالیت های پژوهشی شرکت از سوی دکتر بیگ زاده مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت و تشریح نیازهای پژوهشی و فناورانه، اعضای شورا و هریک از مدیران حفاری به بیان نظرات و جمع بندی نظرات و راهکارها پرداختند.

شرکت کنندگان در این نشست در ادامه از مرکز آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت و تجهیزات آموزشی از جمله شبیه ساز کنترل فوران چاه ها بازدید و با حضور بر مزار شهید گمنام در ساختمان مرکزی شرکت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند

http://tejaratava.ir/?p=89087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.