• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در کیش

  • کد خبر : 88906
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در کیش
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی، بر لزوم توجه به صادرات صنایع دستی و ایجاد نمایشگاههای دائمی و بین المللی برای ارائه محصولات هنرمندان کیش و کشور تاکید کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی رمضانی گالشی امروز ۲۰ خرداد در مراسم گرامیداشت روزجهانی صنایع دستی، ضمن قدردانی از فعالان و تلاشگران این حوزه گفت: با خلق ایده های نو در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی،می توان به تولید ناخالص داخلی و توسعه کسب و کارها کمک کرد.

وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده به منظور ارتقا و اعتلای صنایع دستی در سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری افزود: در کیش ظرقیت تلفیق صنایع دستی با جوامع محلی شامل آداب و رسوم، باورها و آئینهای خاص وجود دارد.

رمضانی در بخش دیگر سخنان خود،از تمهیدات لازم برای ارائه تسهیلات کم بهره و بدون بهره به هنرمندان حوزه صنایع دستی با رایزنی سازمان منطقه آزاد کیش و حمایت وزارت میراث خبر داد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در حوزه صادرات نیز بستر برای فعالان صنایع دستی فراهم است عنوان کرد: این جزیره با دارا بودن ۵۲ هتل فعال و بیش از ۵۰ هتل در حال ساخت و بالغ بر ۳۰۰ مرکز پذیرایی می تواند مقصد خوبی برای ارائه صنایع دستی کیش و کشور و هرمزگان باشد.

رمضانی تاکید کرد: وجود ۲۷ تک برند از جمله شهر تاریخی حریره با قدمت بیش از هزار سال در کیش نیز می تواند به عنوان ظرفیتهای فرهنگی و اقتصادی قابل توجه، در امر فروش  صنایع دستی به ما کمک کند تا پذیرای گردشگران خارجی از سراسر دنیا باشیم.

به گفته معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه زنان برنامه های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت، برای هنرمندان علاقمند به صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

رمضانی همچنین بر رونق نظام طراحی، بسته بندی، صادرات، برندیگ و بستر سازی برای آموزش های خاص در حوزه صنایع دستی کیش تاکید کرد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزنده هنرمندان افزود: امید دارم که با تلاش و همکاری تمامی دست اندرکاران، در سال ۱۴۰۲ عملکرد این حوزه نسبت سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

گفتنی است ارائه تمهیدات و تسهیلات بانکی، احیا صنایع دستی منسوخ شده، ایجاد نمایشگاه های دائمی فروش محصولات و صنایع دستی بانوان کیش و بستر سازی برای صادرات و یا حضور گردشگران خارجی با رایزنی وزارت میراث و اتاق بازرگانی از مهمترین موارد مطرح شده از سوی وی در این مراسم بود.

http://tejaratava.ir/?p=88906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.