• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

دستگاه حفاری ۷۲ فتح در مناطق نفتخیز جنوب در چرخه عملیات قرار گرفت

  • کد خبر : 88782
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
دستگاه حفاری ۷۲ فتح در مناطق نفتخیز جنوب در چرخه عملیات قرار گرفت
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از آغاز به کار دستگاه حفاری ۷۲ فتح به عنوان روز آمد ترین نسل دکل های حفاری خشکی در میدان نفتی اهواز در مناطق نفتخیز جنوب خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران ، مسعود افشار روز دوشنبه (۲۲ خردادماه ۱۴۰۲) گفت: این دستگاه حفاری ششمین دکل ایرانی است که بخش عمده تجهیزات آن توسط سازندگان داخلی ساخته و نخستین گام‌ عملیاتی خود را پس از تکمیل تجهیزات و کاریابی در گستره فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون تجربه می کند.

وی افزود: دکل ۷۲ فتح توسط جهاد دانشگاهی در تعامل با متخصصان شرکت ملی حفاری ایران ساخته شده و حداکثر عمق قابل حفاری توسط آن ۲۰ هزار فوت، ارتفاع دکل از سطح حدود ۱۵۰ فوت و حداکثر بار استاتیکی قابل‌تحمل توسط دکل یک‌میلیون پوند است.

افشار اظهار کرد: این دستگاه مجهز به گرداننده فوقانی (تاپ‌درایو) به قدرت ۵۰۰ تن، میز دوار و سه دستگاه پمپ سیال از نوع رفت و برگشتی هرکدام به قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار می باشد.

شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از شرکت های بالا دستی تابع شرکت ملی نفت ایران و بزرگترین شرکت حفاری در منطقه ، افزون بر ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک دارد و با برخورداری از تجهیزات، ابزار تخصصی و متخصصان مجرب توان ارائه ۲۵ نوع خدمات فنی و مهندسی به موازات عملیات حفاری را دارا می باشد.

http://tejaratava.ir/?p=88782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.