• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور:

نقش بی بدیل مالیات در توسعه کشور باید تبدیل به فرهنگ و گفتمان شود

  • کد خبر : 88630
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
نقش بی بدیل مالیات در توسعه کشور باید تبدیل به فرهنگ و گفتمان شود
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نقش بی بدیل مالیات در توسعه کشور باید تبدیل به فرهنگ و گفتمان شود و تحقق این امر نیازمند ورود فضلا، مراجع و اندیشمندان به عرصه فرهنگ سازی مالیاتی است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا)،  رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور طی سفر یک روزه به قم و بازدید از اداره کل امور مالیاتی این استان و همچنین طی دیدارهای جداگانه با استاندار، حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی، حضرت آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی سیستانی (حفظه الله) ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد، اقدامات و برنامه‌های پیش روی سازمان امور مالیاتی کشور از بیانات و رهنمودهای ایشان بهره مند شد.

دکتر سبحانیان اصلاح نظام مالیاتی را از اولویت‌های کاری دولت و سازمان امور مالیاتی برشمرد و افزود: مسیر اصلاح کشور از تأمین درآمدهای پایدار از جمله درآمدهای مالیاتی می‌گذرد و ماحصل گذار از نظام مالیاتی سنتی به نظام مالیاتی داده محور با تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی، ایجاد شفافیت اقتصادی و برقراری عدالت هر چه بیشتر در دریافت مالیات و کاهش فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان و اصناف است .

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: شفاف‌سازی موارد مصرف و هزینه کرد مالیات برای عموم مردم یکی از توفیقات سازمان امور مالیاتی در جهت فرهنگ‌سازی و افزایش اقبال عمومی در همراهی با نظام مالیاتی است .

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، گسترش چتر مالیاتی را از جمله اهداف اصلی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: در این مسیر، شناسایی و برخورد با افرادی که فعالیت اقتصادی به شکل پنهان و زیرزمینی را دنبال می کنند از یک سو در گرو همت و تلاش بی وقفه کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور است و از سوی دیگر همراهی کل حاکمیت را طلب می نماید.

وی به اخذ مالیات بر اساس مستندات و داده‌های ورودی از مؤدیان به مراجع ممیزی مالیاتی اشاره کرد و افزود: در دریافت مالیات‌ها همواره سعی بر این بوده که شرایط اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر مدنظر قرار گیرد و بسیار دقت شده است که هیچ فرد یا صنف و یا تولیدکننده‌ای به واسطه پرداخت مالیات متضرر نشده و متحمل خسارت نگردد .

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر تمرکز عمده نظام مالیاتی بر مقابله با فرارهای مالیاتی افزود: یکی از کارکردهای مالیات در جوامع، تنظیم امور اقتصادی کشور است و در این راستا قوانین مالیاتی باید به نحوی تدوین شوند که نقدینگی در دست مردم به سمت تولید سوق داده شده و از سفته‌بازی در جامعه جلوگیری به عمل آید.

http://tejaratava.ir/?p=88630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.