• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
وزیر نیرو در بازدید از سد کهیر عنوان کرد:

تا پایان سال مردم منطقه از مواهب سد کهیر بهره‌مند شوند

  • کد خبر : 85966
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
تا پایان سال مردم منطقه از مواهب سد کهیر بهره‌مند شوند
وزیر نیرو گفت: با آغاز عملیات آبگیری سد کهیر و مدیریت منابع آب این منطقه، علاوه بر جلوگیری از به وجود آمدن خسارات سیل از هدر رفت منابع آب و بروز خشکسالی جلوگیری گیری خواهد شد.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در برنامه سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک بازدید کرد.
در این بازدید وزیر نیرو ضمن تشکر و قدردانی از زحمات عوامل اجرایی طرح و صبوری مردم منطقه تاکید کرد: برای به ثمر رسیدن این پروژه زحمات زیادی کشیده شده ولی توقع من این است که با همتی دیگر کار آبرسانی به شهرها و روستاهای پایین دست را به مرحله نهایی برسانیم تا مردم از آب با کیفیت شرب در بهترین استانداردها بهره مند شود.
وی افزود: سال ۱۴۰۰ سیل سهمگین کنارک بسیاری از خانه ها را خراب کرد و خسارات زیادی را به بار آورد و آب با کیفیت این نعمت خدادادی به دریا ریخت ولی خوشبختانه با آغاز آبگیری سد کهیر و مدیریت منابع آب این منطقه علاوه بر جلوگیری از خسارات سیل، از هدر رفت منابع آب و بروز خشکسالی در منطقه جلوگیری خواهد شد.
در ابتدای این جلسه مهندس کامکار مجری طرح ضمن ارائه توضیحات فنی و اجرایی این پروژه از حمایت های وزیر نیرو و عوامل اجرای این پروژه در شرکتهای پیمانکار و مشاور تشکر و قدردانی نمود.
همچنین آقای عزیز اعظمی نماینده مردم در شورای عالی استانها ضمن تشکر از وزیر نیرو خواستار حمایت های ایشان برای آبرسانی هر چه سریعتر به شهرها و روستاهای پایین دست و همچنین رعایت حق آبه کشاورزان و حق آبه محیط زیست شدند.

http://tejaratava.ir/?p=85966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.