• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0
رشید قانعی خبر داد:

جلوگیری از خام فروشی با توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی

  • کد خبر : 79311
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
جلوگیری از خام فروشی با توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: پترول از سال‌های قبل ۶ طرح نیمه‌کاره داشت، بر اساس هدف‌گذاری‌ها، سال آینده این ۶ طرح بهره‌برداری می‌رسند که سهم مهمی در جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی خواهند داشت.

به گزارش تجارت آوا، رشید قانعی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در نشست خبری با اشاره به لزوم جلوگیری از خام فروشی با تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پایین دستی، گفت: سالانه ۱۴ میلیارد دلار صادرات پتروشیمی در کشور انجام می‌شود و این محصولات قابلیت تکمیل زنجیره ارزش را دارد تا ارزش افزوده بالاتری به کشور وارد کنند.

قانعی تاکید کرد: پترول از سال‌های قبل ۶ طرح نیمه‌کاره داشت، بر اساس هدف‌گذاری‌ها، سال آینده این ۶ طرح بهره‌برداری می‌رسند که سهم مهمی در جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی خواهند داشت.

وی افزود: دغدغه اصلی در اجرای طرح‌های پتروشیمی این است جلوی خام فروشی را بگیریم، درست است که هر واحد اقتصادی به دنبال افزایش سودآوری است اما می‌توان با حفظ سود، از خام فروشی نیز جلوگیری کرد.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی صادر می‌شود، افزود: این در حالی است که در مواردی تا ۷۰ درصد ظرفیت صنایع تکمیلی پتروشیمی در کشور خالی است و می‌توان بخشی از محصولات نیمه خام پتروشیمی را به جای صادرات به سمت صنایع پایین دستی برد. با این کار علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزآوری در کشور بیشتر خواهد شد.

وی گفت: سالانه ۱۴ میلیارد دلار صادرات پتروشیمی در کشور انجام می‌شود و این محصولات قابلیت تکمیل زنجیره ارزش را دارد تا ارزش افزوده بالاتری به کشور وارد کنند.

قانعی ادامه داد: طرح پترول که سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد، ۵۰۰ میلیون دلار به ارزآوری کشور کمک می‌کند و این ۶ طرح در یک سال هم‌زمان افتتاح خواهد شد تا گامی برای جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش باشد.

http://tejaratava.ir/?p=79311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.