• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
افتخاری بزرگ در رتبه بندی imi-100

شرکت مبین انرژی خلیج فارس پیشتاز گروه انرژی در بین شرکت‌های ایرانی شد

  • کد خبر : 76965
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
شرکت مبین انرژی خلیج فارس پیشتاز گروه انرژی در بین شرکت‌های ایرانی شد

شرکت مبین انرژی خلیج فارس در ۳ بهمن ۱۴۰۱ موفق به کسب عنوان برتر فروش در گروه انرژی و کسب رتبه اول از نظر شاخص بهره وری در گروه انرژی گردید؛ همچنین با ۱۸ پله صعود موفق شد رتبه ۳۰ در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران را از آن خود کند.

در همایش شرکت های برتر ایران که هر ساله توسط سازمان مدیریت صنعتی برگزار می گردد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس در بیست و پنجمین دوره انتخاب شرکت‌های برتر و پیشرو ایران توانست در حالی به رتبه ۳۰ در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران برسد که سال گذشته در جایگاه ۴۸ قرار داشت.

بنابراین گزارش، رتبه بندی ۱۰۰ شرکت بزرگ کشور، سالانه در راستای شفاف سازی فضای کسب و کار و تقدیر از بنگاه های اقتصادی رو به رشد و تاثیرگذار در اقتصاد کشور برگزار می گردد که امسال نیز شرکت ها بزرگ کشور، بر اساس شاخص های کمی تعیین شده و اطلاعات مالی حسابرسی و تایید شده سال ۱۴۰۰ خود در این رتبه بندی حضور داشتند.

شرکت مبین انرژی خلیج فارس همچنین توانست در سال ۱۴۰۰ در حوزه فروش _ گروه انرژی _ از بین صد شرکت برتر، رتبه نخست را از آن خود نماید و این دستاورد به دلیل فروش ۳۶۷٫۰۹۹.۷ میلیارد ریال محصول در سال ۱۴۰۰ حاصل شد که ۲۵۰٫۰۸۱.۸ میلیارد ریال بیشتر از رتبه دوم این گروه می‌باشد.

همچنین شرکت مبین انرژی خلیج فارس در شاخص بهره‌وری نیز توانست در گروه انرژی رتبه اول را کسب نماید.

گفتنی است این مراسم در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد و به شرکت مبین انرژی خلیج فارس لوح تقدیر اهدا شد.

درباره شرکت مبین انرژی خلیج فارس:

شرکت مبین انرژی خلیج فارس، یکی از بزرگترین واحدهای یوتیلیتی جهان و متمرکز در ایران، واقع در فاز یک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در ۵ بخش مجزا و به مساحت ۸۸ هکتار واقع شده است. طرح تصویب این شرکت در سال ۱۳۷۹ با مشارکت کنسرسیومی متشکل از شرکت های داخلی و خارجی به بهره برداری رسید. طرح های توسعه شرکت مبین انرژی خلیج فارس در سال ۸۶ توانسته کلیه نیازهای یوتیلیتی منطقه را به نحو مطلوب پوشش دهد و مهندسی تفصیلی آن توسط شرکت تکنیپ فرانسه انجام شود.

هدف از احداث این مجتمع صرفه جویی در هزینه های سرمایه گذاری و تولیدی و کاهش قیمت تمام شده انرژی مصرفی مجتمع های مستقر در منطقه بوده است.

مشتریان شرکت :

مشتریان اصلی این شرکت، مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه می باشند. شرکت های فاز یک مانند : پارس، جم، آریاساسول، پردیس، زاگرس، برزویه و…

همچنین برخی از شرکتهای فاز ۲ مانند: مروارید، کاویان و مهر ، که بخشی از نیامندی های یوتیلیتی خود را از طریق مبین تامین می نمایند.

مسئولیت اجتماعی از نگاه مبین:

رویکرد اصلی ما در تدوین شاخص های عملکرد مدیریت مسئولیت پذیری اجتماعی در راستای ارتقاء سیستم ها و نتایج برای هر یک از فعالیت های خود از جمله عملیاتی و ستادی که انتظار می رود به نحوی فعالیت های شرکت بر ذی نفعان اصلی، جامعه، محیط زیست و شرایط اقتصادی تأثیر گذار باشند، ایجاد شده است. از سوی دیگر ، ما مسائل با اولویت بالا (اهمیت) را از موضوعات مختلف CSR مربوط به کسب و کار خود را شناسایی کرده ایم و برنامه CSR ، شرکت مبین انرژی خلیج فارس را تحت عنوان “پیاده سازی استراتژی مسئولیت پذیری اجتماعی ” شروع کردیم. اکنون ما فعالیت ها مرتبط با مسئولیت پذیری اجتماعی را همراه با برنامه اجرا می کنیم.

هدف ما از ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا و بدون وقفه با فرهنگ محیط کار خلاق و پویا ، منعطف و روشن و استفاده از فناوری های اختصاصی ، کمک به پیشرفت جامعه ، بهبود سلامت ، حفاظت از محیط زیست و افزایش کیفیت زندگی جامعه محلی است. به منظور عملی ساختن فلسفه شرکتی و دستیابی به چشم انداز خود ، ما منشور مسئولیت پذیری اجتماعی مبین انرژی را ایجاد کرده و آنها را به طور کامل در تمام فعالیت های ستادی و عملیاتی خود اجرا می کنیم. برای اطمینان از آگاهی و اجرای همه کارکنان ، ما رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی را به شروع آموزش در همه سطوح سازمانی شروع کردیم. ما روش خود را در مورد مسئولیت پذیری اجتماعی به طور واضح بیان کرده ایم تا همه کارکنان شرکت مبین انرژی بتوانند مشاغل مربوطه خود را با آگاهی از مسئولیت پذیری اجتماعی انجام دهند. ما همچنین سیاست های متفاوتی را برای پیاده سازی رویکرد خود به صورت مشخص و اطمینان از اینکه به طور جامع در گروه و برای ذینفعان مربوطه اعمال می شود ، ایجاد کرده ایم. سیاست هایی در زمینه محیط زیست ، مشارکت اجتماعی ، تنوع زیستی ، کیفیت ، ایمنی و بهداشت شغلی ، تحول دیجیتال و امنیت اطلاعات وجود دارد و بیانیه مسئولیت اجتماعی ما مربوط به همه این سیاست ها است.

رویکرد شرکت مبین انرژی خلیج فارس به مسئولیت پذیری اجتماعی (CSR):

رویکرد شرکت مبین انرزی خلیج فارس در قبال مسئولیت پذیری اجتماعی ، مشارکت در توسعه پایدار جامعه با عملی ساختن فلسفه شرکت ما از طریق فعالیت های تجاری صادقانه و عادلانه است.

ما نه تنها مسئولیت های اقتصادی و قانونی خود را انجام می دهیم ، بلکه موارد زیر را نیز انجام می دهیم:

تلاش برای درک مسائل جهانی و محلی محیط زیست و اجتماعی و خلق ارزش پایدار برای رسیدگی به این مسائل از طریق فعالیت های تجاری خود.

همچنان به ارزیابی تأثیرات زیست محیطی و اجتماعی فعالیت های تجاری خود می پردازیم و تلاش می کنیم تا ضمن افزایش تأثیر مثبت خود بر جامعه ، عملکرد شرکت را نیز بهبود بخشیم.

دائماً ارزیابی می کنیم که آیا فعالیت های ما از طریق تعامل دوسویه با ذینفعان ما به درستی به خواسته ها و انتظارات جامعه پاسخ می دهد یا خیر.

افزایش شفافیت شرکت با افشای مداوم اطلاعات و گزارش دهی به ذی نفعان.

تاریخچه انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر:

از ۲۵ سال پیش سازمان مدیریت صنعتی با توجه به شاخص های مجله فورچون اقدام به انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر کشور کرد. در سال های ابتدایی ۱۰۰ شرکت برتر انتخاب می شدند اما در سال های بعد به دلیل استقبال و درخواست شرکت ها، تعداد رتبه بندی به ۵۰۰ شرکت افزایش پیدا کرد.

این رتبه بندی با هدف تولید اطلاعات عملکردی درباره شرکت ها یا بنگاه های بزرگ کشور که در اقتصاد ملی اثرگذار هستند، انجام می شود. این اطلاعات به شفاف سازی فضای کسب و کار کمک می کند و رقابت را در بین شرکت ها برای حضور در بین ۱۰۰ شرکت برتر افزایش می دهد.

http://tejaratava.ir/?p=76965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.