• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
رایان پی

معرفی درگاه پرداخت غیر مستقیم یا واسط

  • کد خبر : 67090
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
معرفی درگاه پرداخت غیر مستقیم یا واسط
از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به درگاه پرداخت نحوه‌ی تسویه حساب آن است، به طور معمول تسویه حساب درگاه پرداخت غیر مستقیم به شکل روزانه انجام می‌شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اخبار پولی مالی، هیچ می‌دانستید برای هموار کردن مسیر پرداخت در فروشگاه‌های اینترنتی بهترین انتخاب شما می‌تواند استفاده از درگاه پرداخت غیر مستقیم یا همان درگاه واسط باشد؟ در واقع اگر به دنبال بازاریابی و بالا بردن شانس فروش هستید یکی از کارهای ضروری در این مسیر  بهره‌گیری از روش‌های نوین در پرداخت یعنی درگاه پرداخت اینترنتی است‌، چراکه مشتری بدون وقفه بعد از انتخاب محصول و خدمات مد نظرش با کمک این سیستم می‌تواند وارد صفحه پرداخت شده و به سرعت و با وارد کردن اطلاعات بانکی خود مبلغ را واریز کند.

اما در این میان باید بدانید که دریافت درگاه پرداخت واسط بین فروشندگان اینترنتی به‌خصوص کسب‌وکارهای نوپا بسیار پرطرفدار است؛ چراکه این نوع درگاه دارای مزایا و قابلیت‌های متنوعی است که در انجام تراکنش‌های مربوط به فروشگاه‌تان در فضای وب کاربردی عمل می‌کند‌. از این جهت در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم به تعریف درگاه پرداخت غیر مستقیم و مزایا و ویژگی‌ها آن بپردازیم و شما را با نحوه‌ی تهیه‌ی این سیستم آشنا کنیم.

درگاه پرداخت غیر مستقیم (واسط) چیست؟

این مطلب از این‌جا آغاز می‌کنیم که درگاه‌های پرداخت در دو دسته‌‌ی درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت غیر مستقیم یا واسط قرار می‌گیرند. درگاه پرداخت واسط، در واقع درگاه پرداختی است که به‌صورت واسط توسط شرکت‌های پرداخت یار ارائه می‌شود. بدین صورت که شما به جای دریافت درگاه از شرکت های PSP مانند به پرداخت ملت، آسان پرداخت، و… از شرکت‌های واسط که با شرکت‌های اصلی قرارداد دارند، خدمات پرداخت را دریافت می‌کنید. در واقع پرداخت‌یار واسط بین شما و شرکت PSP است و خدمات درگاه پرداخت را با کیفیت بهتری به شما ارائه می‌دهند.

در واقع در ایران دوازده شرکت مادر به نام psp درگاه پرداخت اینترنتی ارائه می‌کند این شرکت‌ها تحت نظارت بانک مرکزی و سایت شاپرک هستند و بیشتر pspها زیر نظر یکی از بانک‌های بزرگ کشور فعالیت دارند. اگر شرایط لازم از جمله اینماد و مجوزهای کسب‌وکار، کدمالیاتی را داشته باشید، می‌توانید به طور مستقیم از این شرکت‌ها درگاه مستقیم بگیرید. لازم است بدانید که درگاه مستقیم بدون کارمزد است و واریز مبالغ در آن بدون واسطه انجام می‌شود.

اما اگر شرایط بیان شده را ندارید یا کسب‌وکار نوپایی را راه‌اندازی کرده‌اید و نمی‌خواهید برای داشتن این شرایط وقت و هزینه‌ صرف کنید، برای برطرف کردن این نیاز می‌توانید به سراغ شرکت‌های پرداخت‌یار بروید. این شرکت‌ها معمولاً با یک یا چند شرکت psp قرارداد می‌بندند و به عنوان شرکت واسط با سازوکار خود مسیر دریافت را برای شما هموار می‌کنند.

به طوری که برای دریافت درگاه واسط دیگر نیاز به مجوز کسب‌وکار و اینماد ندارید؛ البته حواس‌تان باشد که این‌ نوع درگاه‌ها دارای کارمزد هستند، یعنی معمولاً شرکت‌های پرداخت‌یار در برابر خدماتی که ارائه می‌دهند مبلغی به اندازه‌ی یک درصد از هر تراکنش کسر و دریافت می‌کنند ولی با این حال به دلیل این‌که مسیر پیچیده و سختی برای دریافت ندارند بین صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی از طرفداران بیشتری برخوردار هستند.

درگاه‌‌ اینترنتی غیر مستقیم/واسط مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

باید بگوییم که تمام صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی چه نوپا و چه تجارت‌های بزرگ می‌توانند از این سیستم بهره ببرند. دلیل اصلی آن هم برمی‌گردد به شرایط سخت و نسبتاً طولانی برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم، همان‌طور که متوجه شده‌اید بسیاری از فروشندگان به‌خصوص آن‌هایی که در اول راه هستند اینماد و پروانه‌ی کسب‌‌وکار ندارند یا با توجه به این‌که آینده‌ی کاری مشخصی ندارند نمی‌توانند وقت و هزینه‌‌ی لازم را برای دریافت درگاه مستقیم بگذارند؛ بنابراین انتخاب درگاه پرداخت غیر مستقیم یا واسط بهترین گزینه است. از طرفی این درگاه نسبت به درگاه مستقیم دارای مزایا و قابلیت‌های بیشتری است و به پلاگین‌های بیشتری متصل می‌شود که به خودی خود می‌تواند برای همه‌ی کسب‌وکارها مناسب باشد.

مزایای دریافت درگاه پرداخت غیر مستقیم یا واسط

در ابتدا باید بدانید که در کل درگاه پرداخت باعث ایجاد اعتبار و اطمینان بیشتر کسب‌وکارتان می‌شود؛ چراکه امنیت آن طبق استاندارهای سایت شاپرک است و از طرفی دیگر شما نگران کلاه‌برداری و فیش‌های تقلبی نیستید، اما به طور کلی درگاه پرداخت واسط دارای مزایای زیر است.

  • ایجاد اطمینان و اعتبار بخشی به کسب‌وکار خود
  • امنیت بالا در انجام تراکنش‌ها و طبق استاندارهای سایت شاپرک
  • تسویه‌ی روزانه
  • مدیریت و نظارت هر چه بهتر روی تراکنش‌های موفق و نا موفق
  • مشاهده‌ی لیست تمام تراکنش‌ها
  • سقف پرداخت تا ۵۰ میلیون تومان برای هر کارت شتاب بانکی
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته

قابلیت‌های درگاه پرداخت غیر مستقیم (واسط)

قابلیت تسهیم حساب: اگر کسب‌وکار شما به شکل شریکی است یا سود کار بین ذی‌نفعان تقسیم می‌شود برای مدیریت بهتر و ایجاد اطمینان در پرداخت مبالغ می‌توانید از سیستم تسهیم در پنل مدیریتی درگاه واسط استفاده کنید و با وارد کردن مشخصات فردی و بانکی شرکاء یا ذی‌نفعان و مقدار و زمان واریز مبلغ این عمل را انجام بدهید.

گزارش گیری از تمام تراکنش‌ها: با این قابلیت شما می‌توانید به ریز اطلاعات تراکنش‌ها از زمان و تاریخ گرفته تا مشخصات تراکنش‌ها دسترسی داشته باشید و با توجه به آن‌ها و انالیز درست بتوانید برای فروش بیشتر و برنامه‌ی بهتر راه‌کارهای بهتری بیابید.

کیف پول آنلاین: این قابلیت باعث افزایش سرعت پرداخت پول می‌شود‌. یعنی مشتری با شارژ کیف پول خود دیگر نیازی ندارد اطلاعات بانکی را وارد کند و با این قابلیت سریع مبلع را واریز می‌کند. دقت کنید که مشتریان ثابت و قدیمی شما مسلماً جذب این قابلیت خواهند شد.

اتصال به افزونه‌های و ماژول‌های متنوع: ویژگی‌ اصلی و خوب درگاه پرداخت واسط این است که انواع ماژول و افزونه برای استفاده از درگاه پرداخت در سیستم‌های سایت‌ساز مختلف پشتیبانی می‌کند و معمولاً همگی از سمت خود شرکت پرداخت‌یار ارائه می‌شود.

چگونه یک درگاه پرداخت غیر‌ مستقیم معتبر تهیه کنیم؟

 روند تهیه‌‌ی درگاه پرداخت غیر مستقیم سخت نیست! به طور کلی یکی از مزایای این نوع درگاه‌ها تهیه‌ی آسان آن‌ها است. اما مسئله‌ی مهم این است که باید به سراغ پرداخت‌یار معتبر و کارامد بروید تا با خیال راحت بتوانید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن استفاده کنید. در این راستا می‌توانید به وب‌سایت شرکت رایان پی مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت و ارسال نمایید‌.

این شرکت که دارای مجوز از شرکت الکترونیکی شاپرک است و این‌روزها بسیار حرفه‌ای و پویا در میدان ارائه‌ی خدمات پرداخت فعالیت دارد، بدون اینماد و مجوز کسب‌وکار و تنها با تاییدیه احراز هویت درگاه پرداخت واسط با کارمزد یک درصد و سقف ۶۰۰۰ هزار تومان ارائه می‌کند که با بیشترین تعداد تراکنش با پایداری بالا می‌تواند نیاز کسب‌وکارهای اینترنتی کوچک و بزرگ و تجارت‌های b2b را برطرف کند‌.

شرایط دریافت درگاه پرداخت غیر مستقیم

همان‌طور که تا این‌‌جا متوجه شده‌اید شرکت‌های پرداخت‌یار برای ارائه‌ی درگاه شرایط پیچیده‌ و زمان‌بری ندارند.

۱. ارائه‌ی مدارک لازم برای احراز هویت مانند تصویر کارت ملی، شناسنامه فرد متقاضی و تصویر احرازهویت

۲. داشتن وب‌سایت فعال در حوزه فعالیت درخواست شده

۳. رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران در فعالیت کاری خود در سایت

۴. عدم منبع فعالیت و تجارت در حوزه فعالیت شما از نظر نظام بانکداری اسلامی

تسویه حساب درگاه پرداخت غیر مستقیم

از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به درگاه پرداخت نحوه‌ی تسویه حساب آن است. به طور معمول تسویه حساب درگاه پرداخت غیر مستقیم به شکل روزانه انجام می‌شود و به دلیل این‌که این درگاه‌ها دارای کارمزد هستند، ابتدا پول به حساب شرکت پرداخت یار واریز می‌شود و در پایان یک روز کاری و بعد از کسر کارمزد،  مبلغ محاسبه شده به حساب فروشنده و در طی چند ساعت می‌نشیند. این روند به شکل خودکار انجام می‌شود و نیازی ندارد که شما به پنل مدیریتی خود مراجعه کنید. به طور مثال در درگاه پرداخت رایان‌پی با پایان یک روز کاری مجموع مبالغ محاسبه می‌شود و ساعت ۱۱ صبح فردا حتی در روز تعطیل به حساب شما به عنوان فروشنده واریز می‌شود‌؛

کلام آخر: برای این‌که بتوانید راه پرداخت مبالغ را برای مشتری تسریع و تسهیل کنید و شانس فروش‌تان را بالا ببرید استفاده از درگاه پرداخت امری ضروری است و در این ارتباط همان‌طور که در این مطلب شرح دادیم درگاه پرداخت غیر مستقیم یا واسط دارای مزایا و قابلیت‌هایی است که می‌تواند در انجام تراکنش‌های مربوط به تجارت‌‌های اینترنتی‌ بزرگ و کوچک یا کسب‌وکارهای نوپا یک انتخاب عالی باشد.

http://tejaratava.ir/?p=67090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.