• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

بانک ملت در مسیر حرکت به سمت بانکداری اسلامی/ پرداخت سود قطعی به سپرده‌گذاران در راستای جلب اعتماد مردم مورد حمایت است

  • کد خبر : 63042
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
بانک ملت در مسیر حرکت به سمت بانکداری اسلامی/ پرداخت سود قطعی به سپرده‌گذاران در راستای جلب اعتماد مردم مورد حمایت است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اقدام بانک ملت در پرداخت سود قطعی به سپرده‌گذاران، گفت: چنین اقداماتی حرکت در مسیر بانکداری اسلامی بوده و قطعا نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع با اشاره به ضرورت اصلاح نظام بانکی در کشور، گفت: بهبود شرایط اقتصادی و جلب اعتماد مجدد مردم به شبکه پولی و مالی کشور نیازمند اصلاح سازوکارهای شبکه بانکی است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها در پرداخت سود و همچنین پرداخت مبالغ غیرمتعارف به سپرده‌گذاران، تصریح کرد: عملکرد برخی بانک‌ها در قبال مردم در ارایه وام یا هر اقدام بانکی مصداق بانکداری ربوی است.

زارع با بیان اینکه اصلاح و جراحی نظام بانکی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور با طرح بانکداری اسلامی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: باید بانک‌هایی که در مسیر بانکداری اسلامی حرکت می‌کنند معرفی و مورد تحسین قرار گرفته و بانک‌های متخلف نیز مورد برخورد صریح قانون قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اقدام بانک ملت در پرداخت سود قطعی به سپرده‌گذاران، گفت: چنین اقداماتی حرکت در مسیر بانکداری اسلامی بوده و قطعا نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: اقدام مذکور از سوی بانک ملت مورد تایید و حمایت بوده و لازم است بستر اجرای آن در سایر بانک ها نیز از سوی بانک مرکزی فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس با هر عمل خلاف قانونی مخالف بوده از این رو در راستای بهبود شرایط اقتصادی در مسیر بررسی طرح بانکداری اسلامی قرار گرفته تا بتوان شرایط را بهبود بخشید.

http://tejaratava.ir/?p=63042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.