• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
علی تیموری مدیرعامل گروه مالی کاریزما تشریح کرد:

جزییات اولین صندوق بورسیِ تضمین اصل سرمایه

  • کد خبر : 57656
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
جزییات اولین صندوق بورسیِ تضمین اصل سرمایه
مدیرعامل گروه مالی کاریزما اظهار داشت: تمامی مجوزهای لازم برای تاسیس صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شده و امیدوارم تا قبل از ماه محرم موفق به پذیره نویسی این صندوق در فرابورس باشیم.


علی تیموری در نشست خبری امروز از پذیره نویسی صندوق تضمین اصل سرمایه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تمامی مجوزهای لازم برای تاسیس صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شده و امیدوارم تا قبل از ماه محرم موفق به پذیره نویسی این صندوق در فرابورس باشیم.
مدیرعامل گروه مالی کاریزما با اشاره به ساختار اولین صندوق تضمین اصل سرمایه اظهار داشت: این صندوق یک ابزار جدید با هدف تضمن اصل سرمایه در سهام و پلی برای انتقال سرمایه گذاری جدید در بازار سرمایه است و  با این ابزار های جدید امکان در کنار هم قرار گرفتن سرمایه گذاران ریسک پذیر و ریسک گریز فراهم می‌آید.
این فعال بازار سرمایه ادامه داد: مهم‌ترین ماموریت این ابزار جدید بورسی، تضمن اصل سرمایه واحدهای عادی از محل واحدهای ممتاز در شرایط بازار نزولی است .
تیموری با بیان اینکه نماد این صندوق «تضمین» خواهد بود و پس از جذب ۱۵۰ میلیارد تومان در پذیره نویسی، مدارک را به سازمان بورس برای کسب مجوز فعالیت ارائه خواهیم داد، گفت: صندوق تضمن دارای دو واحد عادی و ممتاز است که واحدهای ممتاز اصل پول را تضمین می‌کند. صندوق تضمین اصل سرمایهاز دو نوع واحد تشکیل شده و واحد‌های عادی واحد‌هایی هستند که اصل سرمایه‌ی ان‌ها تضمین شده است و واحد‌های ممتاز واحد‌هایی هستند به صورت قابل معامله یا ETF در بازار سرمایه معامله می‌شوند. درصد سرمایه‌گذاری بین سهام و درامد ثابت آن ۳۰-۷۰ است به این معناکه  صندوق در زمان‌هایی که مدیریت صندوق تشخیص می‌دهد می‌تواند تا ۷۰ درصد دارایی‌های صندوق را سهام و ۳۰ درصد مابقی را درآمد ثابت بخرد و در وقت‌هایی که مدیر صندوق تشخیص می‌دهد بازار روند نزولی دارد، می‌تواند دارایی‌های صندوق را تا ۷۰ درصد درآمد ثابت تشکیل دهد و ۳۰ درصد مابقی را سهام بخرد.
تیموری با اشاره به ریسک‌های ورود ابزار جدید به بازار سرمایه ادامه داد: ترس از شکست باعث محافظه کار شدن در بازار می‌شود و به رشد بازار کمکی نمی‌کند و هیچ چاره‌ای برای بازار سرمایه وجود ندارد مگر اینکه برای توسعه بازار و ارایه سرویس‌های جدید و جذب سرمایه‌داران غیرحرفه‌ای باید به سراغ ابزار جدید برویم در این صورت است که بازار سرمایه می‌تواند در بخشی از پس انداز خانوار حضور داشته باشد.
این فعال بازار سرمایه به اشاره به وضعیت بازار اظهار داشت: واقعیت این است که بازار را خیلی ارزان نمی‌بینم اما این شرایط فرصت خوبی برای پذیره‌نویسی صندوق‌ها است چرا که در این وضعیت بازار که منابعی وارد نمی‌شود صندوق‌های ضمانت می‌توانند برای یونیت داران عادی اطمینان خاطری را ایجاد کنند تا بدون ترس سرمایه‌ های خود را وارد بازار سرمایه کنند.
مدیرعامل گروه مالی کاریزما تاکید کرد: بازار سرمایه فصلی شده و اگر اتفاقات سال ٩٩ رخ نداده بود با این شرایط ارزندگی بازار نباید شاهد چنین شرایطی باشیم، آنچه باعث آسیب سهام‌داران می‌شود نگاه کوتاه مدت آنها به بازار است و افراد باید با نگاه میان مدت و بلند مدت وارد بازار سرمایه شوند.
تیموری ادامه داد: یکی از مشکلات بازار در سال‌های گذشته واکنش‌های هیجانی سرمایه‌گذاران به ویژه سهامداران خرد بوده که این صندوق ها و ابزارهای جدید می‌تواند جلوی رفتارهای هیجانی را  بگیرد.

http://tejaratava.ir/?p=57656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.