• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

بخش حمل و نقل دریایی مبتنی بر تولید ثروت از دانایی است

  • کد خبر : 41351
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
بخش حمل و نقل دریایی مبتنی بر تولید ثروت از دانایی است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پژوهش و آگاهی مستمر از اتفاقات پیرامونی، زمینه تصمیمات راهبردی و هوشمندانه برای ارتقای جایگاه حمل و نقل دریایی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در پیامی به مناسبت هفته پژوهش، ضمن تبریک به تمامی پژوهشگران و پویندگان علم و دانش، پژوهش را یکی از اصلی‌ترین ملزومات برای نیل به پیشرفت و توسعه پایدار هر کشور توصیف کرد.

وی، توجه به پژوهش و سیاست‌گذاری بر پایه دانش در بخش حمل و نقل دریایی که مبتنی بر تولید ثروت از دانایی است، را از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی عنوان و خاطرنشان کرد: این کار، مسیر حرکت ما را در تحقق «گام دوم انقلاب» هموار می‌سازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این پیام با تاکید بر اینکه تولید علم و نوآوری نقش مؤثری در رقابت‌پذیری جوامع ایفا می‌کند، آورده است: اغلب دولت‌ها در این راستا با درک کامل از اهمیت و کارکرد پژوهش در حل مسائل و مشکلات، صیانت و حفاظت از تولید علم و نوآوری را در برنامه‌های پیشرفت و توسعه کشور خود قرار داده و با وضع قوانین و مقررات لازم، سودآوری پژوهش و نوآوری را تضمین و پیشرفت کشورشان را بر مبنای مزیت نسبی «دانایی» که یک منبع تمام‌نشدنی و رشد یابنده است، پی‌ریزی کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این پیام خاطرنشان کرد: خوشبختانه سند ارزشمند «نقشه جامع علمی کشور» ابلاغیه مقام معظم رهبری، این مسیر را برای ما هموار ساخته است؛ سندی که با تحقق آن پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میسر و توسعه کشور را بر پایه دانش و نوآوری، بنیان خواهد ساخت.

http://tejaratava.ir/?p=41351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.