• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

عرضه قیر در بورس به افزایش چشمگیر قیمت دامن زد

  • کد خبر : 37492
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۴
عرضه قیر در بورس به افزایش چشمگیر قیمت دامن زد

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: عرضه قیر در بورس سبب شد تا قیمت قیر در هر تن به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکرچی زاده در سیزدهمین همایش قیر و آسفالت که صبح امروز سه شنبه ۱۸ آبان ماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، گفت: راه یکی از مهمترین سرمایه های کشور است که به طور مستقیم در رفاه و زندگی مردم تأثیر گذار است. بیش از صد هزار کیلومتر راه شهری و ۳۵ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که ارزش آنها تا چند صد هزار میلیارد تومان می رسد که از این سرمایه گذاری باید نگهداری شود.

وی افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخش قیر و آسفالت راه اندازی کرده که اقدامات زیادی در حوزه قیر و آسفالت انجام داده است. این بخش اجزای موثر در حوزه روسازی راه را مورد توجه قرار داده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: کارخانه های قیر و آسفالت تحت کنترل این مرکز بوده که براساس آمار موجود ۱۸۱ واحد تولید قیر داریم که ۴۲ واحد تولیدی گواهی کیفیت از مرکز تحقیقات دارند. همچنین هزار و ۱۳۵ کارخانه آسفالت داریم که ۵۰۹ واحد تولید آسفالت از مرکز تحقیقات، گواهی دریافت کردند.

شکرچی زاده با اشاره به اینکه در دهه های ۵۰ و ۶۰ کارخانه های قیر به دلیل پائین بودن قیمت آماده تعطیل شدن بودند، گفت: در دهه ۸۰ قیر وارد بورس شد که ناگهان به ۸۰۰ هزار تومان در هر تن، افزایش قیمت داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیر در هر تن به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن رسیده است. هیچ کالایی به اندازه قیر افزایش قیمت نداشته است. آیا منابع مالی نگهداری راه ها به این اندازه افزایش یافته است؟ آیا سازمان راهداری بودجه نگهداری حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه کشور را دارد؟ عدم نگهداری راه ها به دلیل افزایش قیر است.

شکرچی زاده تصریح کرد: مسئولیت ما در برابر شهروندان نگهداری کیفیت راه هاست. اگر این کیفیت نزول پیدا کند، سهم راه ها از تصادفات جاده ای افزایش می یابد.

http://tejaratava.ir/?p=37492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.