• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6
تقاضای کارشناسان بیمه درامارات:

فروش بیمه نامه‌های مراقبت‌های روانی اجباری شود

  • کد خبر : 29793
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
فروش بیمه نامه‌های مراقبت‌های روانی اجباری شود
کارشناسان بیمه در امارات متحده عربی خواستار تصویب قانونی شدند که فروش بیمه نامه‌های تحت پوشش مراقبت‌های روانی را برای بیمه گذاران اجباری کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرنگار بین الملل پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، چندین شرکت بیمه تایید می‌کنند که همه گیری کووید ۱۹ به دلیل تاثیرات بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی، سلامت روانی را تحت تاثیر قرار داده است.

در حال حاضر ارائه بیمه تحت پوشش بیمه سلامت روانی برای بیمه گذاران اجباری نیست. بنابر این محصولات بیمه‌ای که سلامت روان را تحت پوشش قرار می‌دهند متداول نیستند و هیچ آماری در دسترس نیست که نشان دهنده تعداد مشمولان طرح بیمه درمانی باشد که شامل پوشش بهداشت روانی می‌شوند. گفته می‌شود که مقامات بهداشتی این کشور، به تازگی نظرسنجی را برای جمع آوری این اطلاعات از شرکت‌های بیمه آغاز کرده‌اند.

خانم اولفا خچین در یکی از بیمه‌های این کشور می‌گوید: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی بیمه گذاران در زمینه ارائه پوشش بیمه سلامت روانی، انگ بیماری‌های روانی است که می‌تواند بر تمایل افراد برای درخواست حمایت یا کمک تاثیر بگذارد. چالش دیگر، سطح پایین آگاهی یا تمایل برای یکپارچگی مزایای سلامت روان در بیمه نامه‌ها است.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، قیمت‌های بالای درمان سلامت روان مانعی است که بسیاری از کار فرمایان را از ادغام مزایای سلامت روان در بیمه نامه‌های کارکنان خود باز می‌دارد.

خانم خچین پیشنهاد کرد: شکی نیست که تنظیم قیمت‌های مشاوره‌های روان پزشکی و روان درمانی و تعیین حداقل سالانه که پوشش بهتری را تضمین می‌کند، اولویت‌های مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. چالش دیگر، عدم وجود اطلاعات کافی برای شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی برای تعیین قیمت‌های مناسب برای مزایای بیمه سلامت روان است.

http://tejaratava.ir/?p=29793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.