• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

معرفی کمیته طرح‌ها و لوایح سازمان بیمه سلامت

  • کد خبر : 25483
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
معرفی کمیته طرح‌ها و لوایح سازمان بیمه سلامت
مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امورهمکاریهای بین بخشی، عملکرد کمیته طرح‌ها و لوایح این سازمان را تشریح کرد.

عبدالرضا معادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت بیان کرد: کمیته طرح‌ها و لوایح سازمان بیمه سلامت از تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ و با حضور ۱۴ نفر از کارشناسان با سابقه سازمان بیمه سلامت و با هدف ارائه نظرات کارشناسی در مورد طرح‌ها و لوایحی که در مجلس یا دولت در حال بررسی است، فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۶ جلسه این کمیته برگزار شده که مهم‌ترین و ضروری‌ترین آن مربوط به اعلام نظرات کارشناسی و پیشنهادات مورد نظر سازمان بیمه سلامت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و به ویژه تبصره ۱۷ آن بود که مهم‌ترین کار در تنظیم برنامه‌های سالانه سازمان است.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اعلام نظر کارشناسی در زمینه شرح وظایف وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در دستور کار کمیسیون اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس است نیز از جمله فعالیت‌های این کمیته محسوب می‌شود. ورود به عرصه اصلاح اساس‌نامه سازمان بیمه سلامت در راستای وظایف واختیارات جدید سازمان و برنامه‌های عملیاتی که در ۵ جلسه کارشناسی با ۲۵ عنوان اصلاحیه تنظیم و دراختیار مدیرعامل سازمان بیمه سلامت جهت طرح درهیات مدیره قرار گرفته تا روند قانونی آن برای اصلاح اساس‌نامه انجام شود.

معادی بیان کرد: تنظیم موارد مغایر با قوانین و دستورالعمل‌های سازمان و عدم رعایت مفاد آن توسط بیمه شده یا موسسه طرف قرارداد که پس از جمع بندی آن در سال گذشته، در دستور کار سال جاری قرار گرفته تا ضمن تعیین بندهای قانونی، مواردی که نیاز به اصلاحات قانونی یا بخش‌نامه‌ای دارد، تنظیم و مورد اجرا قرار گیرد.

وی اظهار کرد: جلسات کارشناسی در زمینه برنامه ۵ ساله هفتم توسعه در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان و وزارت بهداشت نیز با کسب نظر مناطق ده گانه ادارات کل استانی آغاز شده است. بررسی اقدامات عملیاتی در ۳ ماهه اول ۱۴۰۰ مربوط به تبصره ۱۷ قانون بودجه نیز در کمیته طرح‌ها و لوایح انجام شده است. این کمیته هر هفته، دوشنبه‌ها برگزار می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=25483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.