• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

نشست مدیران بیمه و فعالان اقتصادی برای جهش تولید

  • کد خبر : 16552
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
نشست مدیران بیمه و فعالان اقتصادی برای جهش تولید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم اندیشی با کار آفرینان و تولید کنندگان، از آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری جلسه با حضور مدیران بیمه و فعالان اقتصادی در راستای رونق و جهش تولید خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه دانا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در سخنان خود با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال اخیر بطور عموم، شعار های ابلاغی سال از سوی مقام معظم رهبری، با محوریت اقتصاد بوده است، اظهار داشت: نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان ” جهش تولید” نشان از اهمیت این امر و ضروت توجه بیش از پیش دولت و مجموعه وزارت اقتصاد به این موضوع و نقش بسیار مهم و اساسی بخش خصوصی است که ما خود را موظف می دانیم، موانع پیش روی آن را رفع کنیم.

دکتر دژپسند برقراری ارتباط مستمر با فعالان بخش خصوصی و تولید کنندگان را یکی از اولویت های خود برای پذیرش مسئولیت وزارت اقتصاد عنوان کرد و با اشاره به حضور رؤسای سازمان هایی چون گمرک جمهوری اسلامی، امور مالیاتی و بورس و اوراق بهادار در جلسه، گفت: بنظر من با توجه به اولویت ها، دغدغه ها و مشکلات تولید کنندگان، باید جلسه ای نیز با حضور مدیران بیمه و فعالان اقتصادی در راستای رونق و جهش تولید برگزار شود. 

وی گفت: برخی موارد و مشکلات، دست ما به عنوان وزارت اقتصاد نیست و الزام قانونی است و برای رفع آنها نیاز به اصلاح قوانین توسط مراجع بالاتر است اما بعضی مسایل مثل حذف مقررات زائد و بهبود فضای کسب و کار، توسط خود ما قابل حل است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه “اگر به عنوان دولت و حکومت، پایبند تعهدات خودمان در قبال بخش خصوصی نباشیم، اقتصاد کشور را به مشکل می اندازیم”، تصریح کرد: بنا بر این، رابطه ما، تشریفاتی نیست و این قبیل جلسات، پیش نیاز سیاست گذاری های ما است و تا کنون خیلی از سیاست های دولت، از جمله امکان تسویه ریالی تسهیلات ارزی تولید کنندگان از صندوق توسعه ملی، برآیند همین جلسات با فعالان بخش خصوصی است.

 وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بارقه امید برای نجات اقتصاد کشور از تحریم های ظالمانه بوجود آمده است، افزود: البته ما نباید خودمان را در چارچوب تحریم ها گرفتار کنیم اما باید بدانیم که باز کردن گره تحریم ها می تواند کمک شایانی به بهبود اوضاع می کند.

http://tejaratava.ir/?p=16552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.