• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بنیاد مسکن به ماموریت خود برای خانه دار کردن محرومین عمل کرده است

  • کد خبر : 14581
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
بنیاد مسکن به ماموریت خود برای خانه دار کردن محرومین عمل کرده است

مشهد- تجارت آوا- نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد در راستای عمل به منویات رهبر کبیر انقلاب از زمان تاسیس تاکنون ماموریت خود مبنی بر ساخت مسکن برای محرومین، عمران روستایی و بازسازی خانه‌های آسیب دیده از بلایای طبیعی را با موفقیت به انجام رسانده است.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از طرح هادی برای هدایت درست ساخت و سازها و مطلوب کردن فضای روستاها برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بویژه زلزله بم و کرمانشاه، بروز سیل و رانش زمین در چندین روستا و شهر کشور، بازسازی خانه‌ها و روستاها را برعهده گرفته و تکلیف خود را انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی خانه‌ها و روستاهای آسیب دیده از بلایای طبیعی با مساعدت دولتها و باقی نهادها انجام گرفته که تشریک مساعی لازم را در این زمینه داشته‌اند.

وی افزود: هویت حساب ۱۰۰ امام راحل این است که خیران در هر نقطه از کشور که زمینی در اختیار دارند، وقف ساخت مسکن برای محرومین کرده یا کمکهای نقدی خود را برای این منظور به این حساب واریز کنند.

حجت الاسلام روحانی نژاد ادامه داد: منابع حساب ۱۰۰ امام (ره) صرف ساخت خانه ویژه محرومین و بازسازی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی می‌شود.

بنیاد مسکن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و با هدف خدمت به محرومان و تامین‌ مسکن‌ آنان‌ به‌ ویژه‌ روستاییان‌ تاسیس‌ شد. تهیه مسکن محرومان، تامین واحدهای ارزان قیمت روستایی با مشارکت مردم، اجرای طرح های هادی و بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از اهداف اصلی این بنیاد است. 

در این راستا براساس برنامه ششم توسعه، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بازسازی و نوسازی می شود که از پنج میلیون و ۳۷۵ هزار واحد مسکن روستایی در کشور تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نوسازی و بازسازی شده است.

از ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور نیز تاکنون طرح هادی در ۵۰ درصد این روستاها اجرا شده است.

http://tejaratava.ir/?p=14581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.