• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور معاون رئیس جمهور؛

عملیات اجرایی سامانه انتقال مستقیم آب سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج آغاز شد

  • کد خبر : 13568
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
عملیات اجرایی سامانه انتقال مستقیم آب سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج آغاز شد
به منظور پایان دغدغه کیفیت آب شرب شهر سنندج، پروژه آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه آب شرب شهر سنندج با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، عصر روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه رسماً آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، دکتر محمدباقر نوبخت در مراسم آغاز عملیات اجرایی سامانه انتقال آب از سد آزاد عنوان کرد: این پروژه یکی از مهمترین اتفاقاتی است که برای بهبود کیفیت آب شرب سنندج اجرایی می‌شود و طی چند ماه گذشته از سوی مسئولان مربوطه پیگیری‌های بسیاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مصوبه تامین منابع مالی برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده دیگر مشکلی در راه اجرایی شدن آن وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورگفت: با توجه به اینکه منابع مالی کشور محدود است سعی می‌کنیم اعتبارات به پروژه‌های مهمتر تخصیص یابد که در این استان بحث آب شرب سنندج و راه آهن کردستان از اولویت دارترین پروژه‌های کشور هستند.

نوبخت همچنین افزود: برای توسعه کردستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و خدماتی که منجر به رفاه و توسعه استان کردستان شود را در اولویت پروژه‌های کشور برای تامین اعتبار قرار می‌دهیم.

در ادامه مهندس سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت طی سخنانی اظهار داشت: از سال ۸۴ پروژه‌های متعددی انجام گرفت و قریب به سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی اعلام کرد: کارهای زیرساختی خوبی در کردستان انجام شده است که بیشتر در بحث ذخیره‌سازی و تامین آب اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت خاطر نشان کرد: در بحث انتقال یعنی ‌استفاده آب براساس تخصیص‌های ‌وزارت نیرو در بخش شرب، صنعت، محیط زیست و کشاورزی، تمامی ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز این پروژه‌ها، حدود یک هزار میلیارد ظرف سه سال است که اگر اتفاق بیفتد به اهدافمان در ۱۵ سال گذشته رسیده‌ایم.

مهندس رضوی گفت: با پیگیری مسوولان استانی قطعا دولت در تحقق پروژ‌ه‌های حوزه آب استان دریغ نمی‌کند چرا که از سیاست‌های دولت و تاکیدات رهبری است که در شرایط فعلی سرمایه‌های معطل مانده را به استفاده مطلوب برای مردم باید برسانیم.

وی افزود: اقدامات پروژه سامانه انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه خانه آب شهر سنندج بطول تقریبی ۲۷ کیلومتر با لوله‌های فولادی به اقطار ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلیمتر احداث می‌شود.

مدیر عامل شرکت بیان داشت: هدف این پروژه را جایگزینی آب سد آزاد با سد قشلاق و بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج با پیش‌بینی جمعیتی معادل ۷۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۲۵ است.

مدیر عامل شرکت آب و نیرو اظهار داشت: با احداث این خط لوله سالانه ۵۷ میلیون متر‌مکعب آب به تصفیه‌خانه منتقل خواهد شد.

رضوی تصریح کرد: این طرح با بودجه ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و در مدت حداکثر دو سال به کارفرمایی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و موسسه اروندان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: این خط لوله از میانه سامانه انتقال آب سد آزاد به دشتهای قروه – دهگلان منشعب می‌شود و طول کلی مسیر از سد آزاد تا تصفیه خانه حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه ۴۸۰ متر است.

سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج با هدف تامین نیاز آب شرب شهر سنندج و همچنین روستاهای حاشیه مسیر خط انتقال اجرا می‌شود و برداشت آب مورد نیاز طرح از خروجی تونل میانی سامانه آب آزاد انجام می‌گیرد.

http://tejaratava.ir/?p=13568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.