• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

تنظیم بازار مسکن نیازمند افزایش عرضه در کشور است

  • کد خبر : 13550
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۲
تنظیم بازار مسکن نیازمند افزایش عرضه در کشور است

کرج – تجارت آوا – رییس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاربه مشارکت این مرکز در پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در کشور گفت : تنظیم بازار مسکن در کشور نیازمند انبوه سازی و عرضه بیشتر مسکن است.

علی اکبر محرابیان روز شنبه در بازدید از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در شهرجدید هشتگرد افزود:  طبق بررسی ها  قیمت مسکن با عرضه آن ارتباط تنگاتنگ دارد و با توجه به اینکه در سال های اخیر صدور پروانه ساخت به زیر ۳۰۰ هزار واحد در کشور رسیده ما شاهد انفجار قیمت بوده‌ایم و در همین راستا برای تنظیم بازار مسکن نیاز است مسکن متناسب با تقاضا تولید نماییم.

 رییس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان البرز تقاضای مسکن به دلیل مهاجرت پذیری بالا است باید در استان نسبت به تولید بیشتر مسکن اقدام شود.

محرابیان  افزود: اکنون مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پروژه های متعددی در بخش طرح اقدام ملی مسکن از جمله در شهر جدید هشتگرد ، حسن آباد کرج و شهرستان فردیس عهده دارد شده است.

وی در خصوص پروژه اقدام ملی  حسن آباد کرج گفت: این پروژه برای اقشار متوسط اختصاص یافته و با توجه به اینکه در زمین خوبی واقع شده اما از تراکم کمی برخوردار است  که پیشنهاد می‌کنیم با رعایت استاندارد از تراکم مناسب برای آن استفاده گردد.

رییس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی حضرت امام (ره)  بیان داشت : در شهرجدید هشتگرد تعداد ۲ هزار واحد نیز در اجرای طرح اقدام ملی توسط این مرکز با توجه به توپوگرافی شهر و بهره گیری از روش های جدید ساخته می شود.

وی ازمسوولان شرکت عمران شهر جدید هشتگرد خواست بحث زیرساختی این پروژه‌ها را فراهم آورده و با تامین برق و دیگر زیرساخت ها پروژه‌ها سرعت بخشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز  با اشاره به هدف طرح اقدام ملی مسکن گفت: این طرح با هدف افزایش تولید مسکن و پاسخ به نیاز جامعه و برای خانه‌دار کردن دهک‌های سه تا هفت جامعه عملیاتی شده که قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود.

رضا خالقی افزود: از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و ۵۲ هزار واحد برای استان البرز در نظر گرفته شده است.

وی  گفت: تاکنون حدود۴۶ هزار نفر در استان البرز  برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده که حدود ۳۹ هزار نفر حذف یا انصراف داده و چهار هزار و ۷۸۹ نفر احراز هویت شده‌اند.

مدیرکل راه وشهرسازی البرز بیان داشت : از مجموع چهارهزارو۷۸۹ نفر تعداد سه هزار و ۶۶۵ نفر واریز وجه داشته‌اند و به همین تعداد تخصیص پروژه انجام شده است.

خالقی گفت: در شهرهای اشتهارد و فردیس و شهرجدیدهشتگرد عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن  آغاز شده و در شهر کرج و نظرآباد نیز زمین ها تهیه و  طرح‌ها مصوب و در مرحله واگذاری قرارداد است..

وی با اشاره به شرایط واگذاری طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان گفت: در پروژه فردیس پنج  درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اخذ پروانه می‌باشد و اشتهارد و شهرجدید هشتگرد نیز در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص ثبت نام جدید برای طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: ثبت نام جدید در شهرهایی که  قبلا ثبت نام وجود نداشته با سیاست های متمرکز وزارت راه و شهرسازی ، تامین زمین مناسب و توجه به زمان انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد نیز اظهار داشت: ۲۱ هزار واحد مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی برای شهر جدید هشتگرد در نظر گرفته شده است.
 مسعود حق لطفی گفت: در شهرجدید هشتگرد بیش از ۲۹ هزار نفر ثبت نام نموده اند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۳۵ نفر انصراف یا رد درخواست شده‌اند و تاکنون پنج هزار و ۳۶۶ نفر احراز هویت و بیش از چهار  هزار نفر از متقاضیان تایید نهایی شده ‌اند که برای ۴ هزار و ۸۳ نفر افتتاح حساب شده و سه هزار و ۲۶۶ نفر در مجموع ۴۵ میلیارد تومان واریز وجه داشته‌اند.

وی با اشاره به تفاهم نامه ساخت ۲ هزار واحد  مسکونی در قالب طرح اقدام ملی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار داشت: شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد آمادگی لازم برای افزایش میزان این قرارداد را دارد.

حق لطفی در خصوص درخواست ستاد فرمان اجرایی امام(ره) مبنی بر آماده سازی اراضی طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: با هماهنگی با شرکت مادر تخصصی تلاش خواهد شد تا پروژه‌ها به مرحله آماده سازی برسد.

http://tejaratava.ir/?p=13550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.