• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
0
مدیر اکتشاف ایمپاسکو در کنفرانس تخصصی زغال‌سنگ؛

برای دستیابی به هدف‌گذاری ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به افزایش تولید زغال‌سنگ داریم

  • کد خبر : 130962
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
برای دستیابی به هدف‌گذاری ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به افزایش تولید زغال‌سنگ داریم

مدیر اکتشاف ایمپاسکو گفت: برای دستیابی به هدف‌گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا افق ۱۴۰۴ نیاز به افزایش تولید زغال‌سنگ در کشور داریم.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، فرشاد ژولیده‌سر مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در کنفرانس تخصصی زغال‌سنگ در همایش استیل پرایس عنوان کرد: حضور نداشتن تصمیم‌گیران حوزه‌های مربوط در چنین نشست‌هایی سبب می‌شود مسیر همایش صرفا به سوی ارائه عملکرد شرکت‌ها محدود شده و راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود این حوزه‌ها مورد طرح و بررسی قرار نگیرد.

مدیر اکتشاف ایمپاسکو تصریح کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بزرگترین شرکت معدنی از لحاظ تعدد محدوده‌ها و معادن زغال‌دار در این نشست حضور یافته و در نتیجه دستیابی به یک راهکار اساسی برای برون رفت از مشکلات کنونی خواسته ماست.

ژولیده‌سر ادامه داد: ایران جایگاه سی‌ام ذخایر زغالسنگ دنیا را در اختیار داشته و از بین ۱۱ الی ۱۴ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده، حدود ۱.۱ میلیارد تن ذخایر اکتشاف شده وجود دارد.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن هدف‌گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سند چشم انداز توسعه ایران در افق ۱۴۰۴، تولید ۳.۲ میلیون تن کک کلوخه و ۲ میلیارد تن کنسانتره ۶۰ درصدی ضروری است.

مدیر اکتشاف ایمپاسکو توضیح داد: در همین راستا شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سال گذشته حدود ۱۲ هزار متر و در دو ماهه اول سال جدید حدود ۴ هزار متر عملیات حفاری مغزه‌گیری در محدوده‌های زغال‌دار انجام داده و هدف‌گذاری انجام عملیات مغزه‌گیری نسبت به سال قبل افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

گفتنی است اولین کنفرانس تخصصی زغال‌سنگ، کک و الکترود گرافیتی استیل پرایس روز ششم خرداد ماه با هدف طرح دغدغه‌ها، چالش‌ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات این صنعت با حضور شرکت‌های فعال در حوزه زغال‌سنگ کشور برگزار شد.

http://tejaratava.ir/?p=130962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.