• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
0
مدیر اجرایی طرح احیای معادن عنوان کرد:

استان‌ها با جدیت بیشتری در احیای معادن گام برمی‌دارند

  • کد خبر : 130499
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
استان‌ها با جدیت بیشتری در احیای معادن گام برمی‌دارند
مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: احیای معادن کوچک مقیاس از جمله اولویت‌های دولت است و از همین رو نیاز است تا استان‌ها با جدیت بیشتری در احیای معادن گام بردارند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس درباره برگزاری همایش سراسری معاونین معدنی ادارات کل صمت استان‌ها که در شهرستان طبس با محوریت طرح احیای معادن کوچک مقیاس برگزار شد، عنوان کرد: پس از ارائه گزارش‌های انجام شده از سوی معاونان معدنی استان‌ها، و ارائه گزارش طرح احیای معادن کوچک مقیاس، تصمیمات بسیار خوبی در خصوص احیای معادن، لایه مزایده که در اختیار سازمان‌های صمت است و همچنین محدوده‌های بلوکه شده گرفته شد.

وی افزود: در ادامه جلسه درباره مشکلات و موانعی که در خصوص اجرا و مفاد قوانین و دستورالعمل‌هاست تصمیم‌گیری و مقرر شد استان‌ها با جدیت بیشتری در خصوص احیای معادن گام بردارند.

جرجانی تاکید کرد: با توجه به اینکه احیا و راه‌اندازی معادن از جمله اولویت‌های وزارت صمت به خصوص در دولت سیزدهم است، مصوب شد تا پیگیری‌های خاصی در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: با احیا و راه‌اندازی معادن در کشور می‌توان اشتغال بسیار مناسبی را در یک بازه زمانی کوتاه ایجاد و از طرفی به ظرفیت تولید معدنی کشور اضافه کرد.

مدیر اجرایی طرح احیا ادامه داد: در این همایش فرماندار ویژه، معاون استاندار، معاون عمرانی و استانداری خراسان جنوبی در خصوص احیای معادن به خصوص در استان خراسان جنوبی اعلام آمادگی کردند تا نهایت تلاش خود را در مسیر احیای معادن در این استان انجام دهند.

طرح احیا باید کلیه معادن را در بربگیرد

رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن وزارت صمت عنوان کرد: از آنجایی که طرح احیا همه معادن از جمله معادن تعطیل و در شرف راه‌اندازی را دربرمی‌گیرد، نام طرح باید از معادن کوچک مقیاس به «طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن» تغییر کرده و کلیه معادن کشور را تحت پوشش خود قرار دهد.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های طرح احیا در استان‌های مختلف تصریح کرد: از این پس عملکرد استان‌ها بر اساس احیای معادن مورد پایش و سنجش قرار خواهد گرفت.

معاون معدنی وزارت صمت در ادامه بر احیای معادن و برگزاری مزایده‌ محدوده‌های معدنی در اختیار سازمان‌های صمت استان‌ها تاکید کرد و افزود: همه استان‌ها باید تلاش بیشتری در خصوص احیای معادن و کاهش لایه‌های مزایده انجام دهند.

گفتنی است در دومین روز و پس از پایان همایش سراسری معاونین معدنی ادارات کل صمت استان‌ها معاونین معدنی استان‌ها از معادن زیرزمینی زغال‌سنگ طبس بازدید کردند؛ همایش سراسری و دو روزه معاونین معدنی ادارات کل صمت استان‌ها در شهرستان طبس و با حضور رضا محتشمی‌پور معاون امور معادن و مواد معدنی وزارت صمت، خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مدیر کل دفتر بهره‌برداری و مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صمت برگزار شد.

http://tejaratava.ir/?p=130499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.