• امروز : یکشنبه - ۱۳ خرداد - ۱۴۰۳
4
نعمت الله رضایی،عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون:

پرداخت تسهیلات به بخش مولد اقتصاد موجب کاهش تورم می شود

  • کد خبر : 129709
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
پرداخت تسهیلات به بخش مولد اقتصاد موجب کاهش تورم می شود
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در در کارگاه آموزشی مدیران ستادی واستانی درمشهد مقدس در تشریح آثار تسهیلات اعطایی بانکی در متغیرهای کلان اقتصادی اعلام کرد:تسهیلات بانکی آثار متعددی در شاخص های اقتصادی دارد.

نعمت الله رضایی افزود:تجمیع و هدایت نقدینگی از بخش نامولد به بخش مولد اقتصادی،بهبود کسب و کار از طریق تامین مالی شرکت ها،افزایش رفاه مردم از طریق بالا بردن قدرت خرید،ثبات متغیر های کلان اقتصادی و افزایش رشد اقتصادی،افزایش اشتغال و تولید با پرداخت تسهیلات هدفمند حاصل می شود.
وی ادامه داد:بیش از ۶۰درصد تسهیلات بانکی در سال های گذشته در قالب تامین سرمایه در گردش پرداخت شده و کمتر از ۲۰ درصد تسهیلات به طرح های با هدف ارتقا و توسعه پرداخت شده است.
رضایی در تشریح تامین مالی به تفکیک بازارهای مختلف اظهار کرد:سهم بازار پول(نظام بانکی)در سال های متمادی بیش از ۸۵ درصد بوده است و همین امر وظایف همکاران نظام بانکی را سنگین تر می کند.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد: سهم نقدینگی از تورم ۵۵ درصد و سهم نرخ ارز نیز ۳۵ درصد است.به همین دلیل رعایت بهداشت اعتباری در جهت تخصیص تسهیلات به جامعه هدف واقعی می تواند موجب کنترل تورم شود.
رضایی گفت:برسی های علمی نشان می دهد،اثر تسهیلات اعطایی در رشد اقتصادی در کوتاه مدت مثبت و بی معنا اما در بلندمدت مثبت و معناداراست.
وی بیان کرد:نکته قابل توجه اینکه تسهیلات اعطایی در رشد نقدینگی هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت اثر مثبت و معنادار قابل توجه دارد.
این مقام بانکی اظهار کرد:بانک توسعه تعاون سال گذشته ۵۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که این میزان در سال جاری به ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.سهم بانک توسعه تعاون از تسهیلات پرداختی نظام بانکی یک درصد است و با توجه به توسعه ای و تخصصی بودن بانک می طلبد که همکاران در اعطای تسهیلات نهایت دقت را داشته باشند.
وی تاکید کرد:برای توسعه دامنه فعالیت بانک توسعه تعاون راهبردهای جذب منابع باید متنوع شود.
رضایی گفت:با راه اندازی سامانه تی تی پلاس ،سال جاری بخش عمده ای از تسهیلات بانک از طریق این سامانه پرداخت می شود.

http://tejaratava.ir/?p=129709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.