• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

نشست پترول با فعالان بازار بورس

  • کد خبر : 128214
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۲
نشست پترول با فعالان بازار بورس
نشست مدیریتی و تحلیلی شرکت پترول به میزبانی بورس۲۴ و با حضور مدیران فعالان بازار سرمایه و پترول برگزار شد.

در نشست مدیریتی و تحلیلی گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس که به میزبانی بورس۲۴ و با حضور مدیران  فعالان بازار سرمایه و پترول برگزار شد دکتر رشید قانعی، مدیرعامل پترول به سخنرانی پرداخت.

مشروح سخنرانی مدیرعامل پترول به شرح زیر است :

قرار است سیاست حداقلی تقسیم سود پترول تغییر کند زیرا بار تامین مالی پروژه ها از دوش پترول برداشته شده و سعی داریم سود حداکثری تقسیم کنیم.

پتروشیمی صدف از طرح های یونیک در کشور است.

ما نقشی در گران فروختن یا ارزان فروختن پتروشیمی صدف نداشتیم اما از نظرمن به قیمت مناسبی فروخته شد.ما در صدف برخلاف واحدهای اوره و متانول مشکل خوراک نداریم.

خوراک استایرن مورد نیاز را هم از پتروشیمی پارس دریافت میکنیم. در بوتادین برای تامین۸۰درصد خوراک با پتروشیمی جم قرارداد بستیم.

با ارزشگذاری پتروشیمی صدف رویکردها نسبت به این شرکت تغییر کرد. این درحالی است که شرایط مزایده سختگیرانه بود.

در پتروشیمی ایلام مساله خوراک همیشه دغدغه بود. ولی درحال حاضر این مساله تا حدودی مرتفع شده است.ارغوان گستر هم احتمالا تا پایان تابستان به مدار بیاید.

برنامه ما امسال این است که بتوانیم در بحث فروش دارایی های خود کار کنیم و پرتفوهای غیر بورسی را به بورسی تبدیل کنیم. یکی پتروشیمی ایلام است که در حال ارزشگذاری هستیم. در خصوص بدهی های آن هم در حال مذاکره هستیم که بدهی ها را ریالی کنیم.

مذاکراتی هم از سمت دولت و سازمان بورس با ما انجام شده است و مطالبه ای از سمت این دو در رابطه با سهامی عام پروژه کردن پروژه های پترول است.

از محل فروش صدف در واحدهای آروماتیک و آریاساسول سرمایه‌گذاری کردیم.

سه طرح پترول از جمله ارومیه،صدف و ارغوان گستر تا پایان تابستان به مدار وارد شوند. اما سود اینها به سال مالی بعد منتقل خواهد شد.

بنظر می رسد شرکت هایی که خوراکشان گازی نیست، شرایط بهتری داشته باشند.

بنظر می رسد نرخ خوراک امسال تغییری نداشته باشد.

امسال قصدی برای توسعه ممسنی و کازرون نداریم.

http://tejaratava.ir/?p=128214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.