• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

حمایت بانک ملی ایران ازبزرگترین رویداد فرهنگی کشور

  • کد خبر : 128190
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
حمایت بانک ملی ایران ازبزرگترین رویداد فرهنگی کشور
مراسم افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، ناشران، مولفان، اساتید، پیشکسوتان، سفرا، رایزنان فرهنگی کشورها رسما برگزار شد.

در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه و حضور ناشران از حمایت های بانک ملی ایران نیز تشکر کرد و گفت: سالی که نکوست از بهارش پیداست آغاز امسال با نمایشگاه قرآن بود و اکنون نیز در دومین ماه بهار شاهد برپایی نمایشگاه کتاب هستیم. 

اسماعیلی با اشاره به آمار و ارقام تولید کاغذ گفت: در حوزه کاغذ با اینکه ابتدای دولت را با تولید ۵ هزار تنی شروع کردیم، سال گذشته به خودکفایی در کاغذ کتاب درسی برای ۱۵۵ میلیون جلد کتاب با ۸۰ هزار تن رسیدیم.

وی بیان کرد: امسال با افتتاح مجموعه جدید که نیازی به چوب ندارد، تولید کاغذ تحریر به ۱۳۰ هزار تن خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: تلاش دولت بر افزایش چتر حمایتی از مخاطبان کتاب بود و امروز قرار شد در کنار تخصیص یارانه خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید، خرید یارانه‌ای به مبلغ ۲ میلیون تومان برای کارکنان دولت فراهم شود، انتظار داریم امسال، چرخه اقتصاد کتاب تقویت شود.

گفتنی است ؛ خودکفایی کاغذ کتب درسی ، برگزاری نمایشگاه قرآن و بزرگترین رویداد فرهنگی کشور با حمایت بانک ملی ایران برای مردم ایران اجرایی شد.

http://tejaratava.ir/?p=128190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.