• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بازدید مدیرعامل پتروشیمی بندرامام از روند تعمیرات اساسی / پوست اندازی در مسیر بندرامام نوین/ راکتور ۲۰۳ پس از سالها به مدار تولید بازگشت/ تعمیرات اساسی در واحد HD پس از ۵ سال

  • کد خبر : 128020
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
بازدید مدیرعامل پتروشیمی بندرامام از روند تعمیرات اساسی / پوست اندازی در مسیر بندرامام نوین/ راکتور ۲۰۳ پس از سالها به مدار تولید بازگشت/ تعمیرات اساسی در واحد HD پس از ۵ سال
دکتر انصاری نیک با حضور در میان کارکنان فعال در تعمیرات اساسی پتروشیمی‌ بندرامام، انجام تعمیرات دوره‌ای و تخصصی را لازمه تحقق چشم‌انداز بندرامام نوین دانست.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، دکتر انصاری نیک امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در میان کارکنان شاغل در روند تعمیرات اساسی، در جریان آخرین وضعیت اورهال قرار گرفت.

تعمیرات اساسی پتروشیمی‌ بندرامام که در واقع پوست اندازی این مجتمع تلقی می‌شود، شامل واحدهای AR / OL / HD می‌شود و احیای کاتالیست واحد آروماتیک در دستور کار قرار دارد که فرآیندی طبیعی و سالانه در واحد است.

نکته‌ی پر اهمیت این تعمیرات سالانه آنجاست که در فرصت پیش‌آمده، همزمان متخصصین و مهندسین شرکت تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده را برای رفع تنگناهای تولید و افزایش قابل توجه تولید در دستورکار خود قرار داده‌اند و برای نخستین‌بار ریتیوب ۵ دستگاه کوره اصلی که طی ۳۰ سال گذشته انجام نشده بود انجام شده است که کار بسیار بزرگ و در نوع خود بی نظیر بوده و در تداوم و افزایش تولید در سالهای آینده بسیار موثر خواهد بود.

همچنین در این عملیات، راکتور ۲۰۳ نیز که سالها از مدار تولید خارج شده بود، تعمیر و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، این تعمیرات در ۳ محور رفع highrisk های ایمنی، رفع موانع تولید و جلوگیری از هدر روی محصول تعریف شده است که این کارِ کاملا فنی در زمان فشرده و با برنامه ریزی قبلی تعریف گردیده است.

در این فاز از تعمیرات، تعمیرات اساسی واحد HD نیز پس از ۵ سال در حال انجام است و برای نخستین بار اکسترودر در این واحد پس از افزایش ظرفیت (۱۳ سال) باز و توسط متخصصین تربیت شده در مجتمع در دست تعمیر قرار گرفته است.

http://tejaratava.ir/?p=128020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.